Drasztikusan visszaesett az autóvásárlási kedv az oroszoknál

Feleannyi új autót vettek az oroszok, mint tavaly ilyenkor.

  • hvg.hu hvg.hu
Drasztikusan visszaesett az autóvásárlási kedv az oroszoknál

Háború Ukrajnában

Több mint három éve tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.

Az orosz autópiacon 59,6 százalékkal - vagyis 68 ezer 901 darabbal - kevesebb gépkocsit értékesítettek idén szeptemberben az előző év azonos időszakához képest - írja az autószektor.hu az orosz avtonovostidnya.ru portálra hivatkozva.

Így mindössze 46 ezer 698 darab autót hoztak forgalomba az Ukrajnával háborúban álló Oroszországban, de mivel a nagy nyugati márkák a Moszka által megkezdett háború után elhagyták az orosz piacot, a hazai autóbrandek piaci részesedése megugrott, és augusztusban megközelítette a 25 százalékot.

Második helyen a legtöbbet a koreai márkákból adtak el Oroszországban, aztán a japán, majd a kínai, a német és végül a francia autókból.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.