szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az oroszoknak átadott moszkvai Renault-gyárban készülnek majd.

Háború Ukrajnában
Több mint ezer napja tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Friss cikkek a témában

A tervek szerint már idén decemberben elindulhat a Moszkvicsok gyártása – mondta Szergej Szobjanin moszkvai polgármester, több mint hat hónappal az után, hogy a Renault kivonulása nyomán felvetődött a klasszikus autómárka visszatérésének esélye.

A Moszkvicsok gyártója csütörtökön már azt közölte, hogy idén mintegy 600 autót, köztük 200 elektromos járművet, 2023-ban pedig 50 000 autót gyártanának le. Az üzem saját közleménye szerint rendelkeznek minden szükséges szakértelemmel, hogy a gyártóegység az elektromos járműipar központja legyen – írja az Automotive News.

Légzsák és ABS nélküli autókat is szabad mostantól gyártani Oroszországban, mert mást nem tudnak

A Moszkvics, amelynek már a neve is azt jelenti, hogy „Moszkva szülötte”, erős, megfizethető személyautónak készült, amelyet Oroszországban és a kommunista Kelet-Németországban gyártott alkatrészekből raktak össze. Oroszországban még mindig csaknem 200 000 ilyen autót tartanak nyilván, ebből 46 000 darab 35 évnél idősebb az Autostat elemző cég szerint.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!