Trump vámháborúja nagyhatalmi présbe szorította a mindig lavírozó Indiát
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
A tajvani importőr dacol a tényekkel, és életben tartja az egyedi márkát.
A Saab 2011-ben jelentett csődöt, miután a General Motors úgy döntött, megszabadul a márkától, amelynek több mint egy évtizeden át tulajdonosa volt. A hivatalos oldala szerint a Saab mint autóipari egység jelenleg nem is működik. Úgy tűnik, ezt az üzenetet nem fogadják el Ázsiában, egészen pontosan Tajvanon, ahol a márka importőre a Scandanavia Asia Corporation (SAC) jóval az után is kiszolgálja ügyfeleit, hogy világszerte már bezártak a Saab-kereskedések és -szervizek.
Ráadásul nem is egy kis műhely működik a nevükben, a SAC hat kizárólagos Saab szervizközponttal rendelkezik Tajvanon, és 12 hivatalos javítóműhelyt üzemeltet máshol. Ami pedig talán a legérdekesebb, hogy a legújabb Saab bemutatótermüket tavaly nyitották meg. Természetesen szó sincs új autók eladásáról, a kínálatukban használt modellek szerepelnek.
A SAC-t a Saab Group vagy a General Motors nem támogatja. A cég gondoskodik egyedileg az alkatrész-utánpótlásról, ami adott esetben azt is jelenti, ha egy alkatrészt nem lehet beszerezni beszállítóktól, akkor legyártatják.
A svéd márka históriája egyébiránt jól példázza, hogyan tehet tönkre egy elsőre kedvezőnek tűnő iparági összefonódás egy márkát. A svéd Saab, mint egyedi dizájnnal és gondosan épített autóival ismerté vált márka, az eladásait akarta megnövelni az amerikai piacon a General Motorsszal kötött házassággal, de hamar kiderült, hogy a leginkább a végzetük lett a szövetség.
A GM ugyanis a szokásoknak megfelelően a kisebb gyártó önállóságát megnyirbálva leginkább a saját modelljeit átcímkézve – Saab-emblémás – modellekkel gondolta gazdaságosan üzemeltetni a szövetséget. Ennek nyomán olyan modellek születtek, mint az „új Saab 900-as”, amely nem volt más, mint egy átmárkázott Opel Vectra. A modellek viszont az amerikai piacot nem érintették meg, és az európai közönség is elfordult tőlük. Végül a General Motors abban is megakadályozta a márkát, hogy külsős forrásból kínai befektetők révén pénzt szerezzen, így a Saab kénytelen volt csődöt jelenteni.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Az Indiára kiszabott magas amerikai vámok alááshatják a két ország közeledését, aminek Kína és Oroszország is csak örülhet.
Az alig egy héten belüli, immár negyedik esetről, ami még szombaton történt, egy fideszes fővárosi politikus tett közzé videót.
Horváth László nem ellensége a fesztiváloknak úgy általában, vannak köztük jók is, például az MCC Feszt.
A miniszterelnök üzent: „Kijev, Brüsszel, Tisza – együtt akarják megbuktatni a magyar kormányt”, de ezt nem hagyja szó nélkül.
Az elnök rajongója, Laura Loomer aktivistaként szenteli az életét annak, hogy leleplezze azokat, akik nem eléggé lojálisak Trumphoz.
Árvízvédelem, Budapest–Belgrád vasútvonal és kórházfejlesztés.