szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A restomod az autófelújítás azon irányzata, amikor az eredeti forma alatt modern hajtás dolgozik.

A brit Tolman Engineering újította fel a klasszikus hot hatch-et hajtáslánc-frissítéssel. A projekthez az eredeti 1.9 literes, négyhengeres motor egy módosított példányát használták, amely új vezérműtengelyeket, 16 szelepes hengerfejet kapott, valamint egyedi Motec motorvezérlést és átdolgozott kipufogórendszert.

Tolman
Tolman
Tolman
Tolman

Az eredmény egy 200 lóerős motorú autó lett, amely 6,5 másodperc alatt gyorsul százra. A cég az ötfokozatú váltót is modernizálta, hogy jobban kiszolgálja a nagyobb teljesítményű gépet, sőt némi felárért még önzáró differenciálművet is kínálnak a kocsihoz. A kabinteret is jelentősen frissítették, igaz, ott inkább szériában utángyártott kiegészítőket használtak. A teljes átalakítás mintegy 700 munkaórát vett igénybe.

Tolman
Tolman
Tolman

A Peugeot 1984-ben dobta piacra a 205 GTI-t 1.6 literes, négyhengeres motorral, amely 104 LE-s teljesítménnyel rendelkezett, mígnem 1986-ban megérkezett az 1.9 literes változat 128 LE-vel. A nagyobb motor mellett ez a modell tárcsafékeket kapott elöl és hátul.

A Tolman restomod 205 GTI-je nem éppen olcsó az 55 000 GBP nettó árával (26 millió forint), de aki ezt a korszakot értékeli, az egy igazán életképes darabkáját kaphatja meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!