szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ebben a különleges kivitelben nem 1,5-ös és nem is 1,6-os motor található.

A Zsiguli idén tavasszal ünnepeli 52. születésnapját, az 1967-ben az Év Autójának megválasztott Fiat 124-re épülő VAZ-2101 első példányai 1970. áprilisában látták meg a napvilágot. Az eredeti Zsigulit 60 lóerős 1,2-es motorral szerelték, de aztán 1973-ban feltűnt a színen az 1,5 literes motorral felvértezett "luxus"-változat, a VAZ-2103.
Lada

A dupla kereklámpás és 75 lóerős Lada 1500 a szocialista blokk sokak által vágyott autója volt, és később VAZ-2106 típusjelzéssel, Lada 1600 néven 78 lóerős 1,6 literes motorral is gyártották.

A VAZ-21061 típusjelzésű Lada 1500s érdekessége, hogy az 1600-as modell karosszériájában az 1500-as típus motorját vonultatja fel. Kevesen tudják, de VAZ-21063 típusjellel 1,3 literes motorral is szerelték a kocsit, és most ebből a Magyarországon egykoron nem értékesített modellből bukkant fel egy éppen új gazdára váró, minimális futásteljesítményű példány.

eBay
eBay

Az egész jó állapotnak örvendő, de használati nyomokat azért felvonultató Lada 1300SL motorházteteje alatt egy 65 lóerős 4 hengeres benzinmotor található, mely egy négyfokozatú kéziváltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.

eBay
eBay

Az eredeti fényezésű, menetkész régi Lada eddig mindössze 5876 kilométert hagyott maga mögött. A papírok nélküli autóért 2500 eurót (1 millió forint) kér jelenlegi litván tulajdonosa.

eBay

 

eBay

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!