Elektromos autónál is könnyű belefutni egy tekert órájú példányba

A villanyautóknál az akkumulátor tényleges állapota miatt érdemes a kilométerórán látható adatokat fenntartással kezelni.

  • hvg.hu
Elektromos autónál is könnyű belefutni egy tekert órájú példányba

Az elektromos autók kilométerórája ugyanúgy visszatekerhető, mint a bármely más gépjárműé, amellyel egyre inkább élnek is eladás előtt – írja a járműtörténeti adatokat gyűjtő carVertical cég.

Adataik szerint Európában a hamisított futásteljesítményű elektromos autók aránya meghaladja a 13 százalékot, ami nagyjából hasonló érték, mint a hagyományos motorú autók esetében. (Magyarországon egyébként egy korábbi felmérésük szerint a teljes autóparkra vetítve 14,1 százalék lehet a visszatekert órájú autók aránya.)

A valós futásteljesítmény az akkumulátor várható élettartama szempontjából kulcsfontosságú adat, de nemcsak a kilométeróra, hanem az akku üzemidejét figyelő rendszer is manipulálható. Ezeket a valótlan értékeket a csalók percek alatt beállítják. A hamisítás leginkább a zömmel külföldről érkező autóknál történik, mielőtt itthon forgalomba helyeznék azokat.

Egy használtan vett elektromos autó esetében pedig korántsem mindegy, mikor kell benne akkumulátort cserélni. Egy ilyen kényszerű kiadás több ezer euróba kerülhet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Embereket mentett a tűzből az elítélt gyilkos Szabó Zoltán, aztán tarkón lőtte a szomszédját, akinek végül szintén megmentette az életét

Szabó Zoltán és gyerekkori barátja a nyolcvanas években hidegvérrel ölt meg egy nőt, de életfogytiglani büntetéséből végül csak tíz évet ült le, mert a kigyulladt szegedi bútorgyárban hősiesen helyt állt. 2015-ben aztán tisztázatlan körülmények között fejbe lőtte Nagy Jenőt, akinek az életét végül ő maga mentette meg. Egy gyerekkorától brutális bűnöző furcsa karrierje.