Mégsem lesz a kínaiaké a Ford egyik németországi gyára

A gyár a Ford Focus-szal egyetemben búcsúzott volna el az amerikai tulajdonostól.

  • hvg.hu hvg.hu
Mégsem lesz a kínaiaké a Ford egyik németországi gyára

Tavaly nyáron a Ford bejelentette, hogy a németországi Saarlouis városában lévő gyárát 2025-ben bezárják, amikor a Focus gyártása befejeződik. Most a cég az közölte, hogy legalább 2032 végéig tovább folyik majd a termelés az üzemben, igaz a jelenlegi 4500 dolgozó helyett ezer fővel. Ezt a gyár dolgozóinak képviselője, Markus Thal közölte, aki azonban nem árulta el, hogy milyen autókat gyártanak majd.

A saarlouisi gyáregységben 2017-ben még 600 millió eurós fejlesztést hajtottak végre, hogy előkészítsék a jelenlegi Focus gyártását. Mára azonban a Ford inkább az olcsóbb munkaerejű piacok felé fordult, mint a romániai Craiova, ahol a Puma kis SUV-t építik, valamint a törökországi Kocaeli, ahol haszonjárműveket gyártanak.

Az idei év során az is felmerült, hogy a Ford tárgyalásokat folytat a kínai BYD elektromosjármű-gyártóval az üzem eladásáról, amely cég európai gyártóhelyet keres magának. A sencseni székhelyű BYD, tavaly 1,86 millió tisztán elektromos és hibrid autót értékesített, és már bejelentette, hogy elindítja járműveinek európai értékesítését, többek között Németországban, Svédországban, Norvégiában, Hollandiában, Franciaországban és az Egyesült Királyságban.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.