szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újdonság a plugin hibrid hajtáslánc, de sokak örömére hengerből nem lesz kevesebb: marad a két turbóval megfújt V8-as benzinmotor.

Nemrégiben volt szerencsénk beülni a teljesen új fejlesztésű 5-ös BMW-be, mely nemcsak hagyományos benzines, dízel és plugin hibrid, hanem most először tisztán elektromos változatban, i5-ösként is elérhető.

Nyílt titok, hogy a későbbiekben érkezik a jéghegy csúcsának tekinthető sportos verzió, a vadonatúj M5, melyet most előzetesen már meg is mutat számunkra a bajor gyártó. Ráadásul az első fotókon nem is a szedán, hanem a kombi M5-ös vehető szemügyre, igaz egyelőre még csak álcázófóliás verzióban.

BMW

A kifutó M5-ös 4,4 literes V8-as biturbó benzinmotorja kiviteltől függően 600-635 lóerős, illetve 750 Nm-es produkciót ad elő, a 0-100-as szintideje pedig 3-3,4 másodperc.

A szintén V8-as motorra épülő új M5-ös már plugin hibrid lesz, a teljesítménye pedig akár a 800 lóerőt is elérheti.

BMW

Viszonyításképp, a jelenlegi legerősebb verzió, a 40,5 millió forintos alapárú i5 M60 duplamotoros elektromos hajtása 601 lóerőt és 820 Nm-t tud, ami 3,8 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé.

A teljesen új M5-ös hivatalos leleplezésére az ígéretek szerint 2024-ben kerül majd sor.

BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!