szerző:
Tetszett a cikk?

Megérkezett a BMW 5-ös szériájának vadonatúj, nyolcadik generációja, melyből i5 néven most első alkalommal tisztán elektromos hajtásláncú változat is készül.

A BMW 2017-ben mutatta be az 5-ös sorozat benzines, dízel és plugin hibrid változatokban gyártott hetedik generációját. Most megérkezett az elsőtől az utolsó csavarig teljesen új nekifutás, mely immár tisztán elektromos verzióban is elérhető.

A bajor gyártó új szedánjával már napokkal a hivatalos leleplezés előtt megismerkedhettünk a Comói-tó partján megrendezett Concorso d’Eleganza Villa d’Este rendezvényen, saját fotókat azonban ezúttal sajnos nem készíthettünk és a titoktartási szerződés most járt le.

BMW

Átlépte az 5 métert

Az új 7-es sorozaténál sokkal kevésbé megosztó dizájnú, annál némileg klasszikusabb vonalvezetésű, de elődjénél sokkal trendibb külsejű új 5-ös 5,06 méter hosszú, 1,9 méter széles és 1,51 méter magas, a tengelytávja pedig 2,99 méter.

Mindez azt jelenti, hogy a hossz 9,7, a szélesség 3,2, a magasság 3,6, a tengelytávolság pedig 2 centiméterrel gyarapodott az elődhöz képest. Az új 5-ös mindössze 3,8 centiméterrel rövidebb az előző 7-es széria alapmodelljénél.

530e, a plugin hibrid
BMW

A vékonyra rajzolt fényszórók opcionálisan adaptív mátrix LED technológiát vonultatnak fel, és mint megtudtuk, azért nem lézeresek, mert a továbbfejlesztett LED-ek mára már felértek a lézer fényforrások szintjére. A vesék szerencsére nem lettek túl nagyok, és kívánság szerint kontúrvilágítással is rendelhetők.

Az akár teljesen egyedi fényezéssel is elérhető típus alap kerékmérete 18 colos, a plugin hibridek 19 colon nyitnak, a legnagyobb méret 21 col. Az opcionális M sportfutómű 8 milliméterrel engedi közelebb a kasztnit az aszfalthoz.

i5 eDrive40, a gyengébbik elektromos
BMW
Az i5 M60 xDrive-on enyhén véleményes a vesék kialakítása
BMW

Milyen belül?

Az új 7-eséhez hasonló megvilágított interakciós sávval megspékelt műszerfalon a korábbiaknál kevesebb gomb található. A kormány mögötti digitális műszeregység 12,3 colos, a középső érintőkijelző 14,9 colos képátlójú, az infotainment-rendszer az új 8.5-ös szoftverre épül.

A sofőr és utasa a jármű álló helyzetében akár játékokat is játszhat egymással a nagy kijelzőn (a mobiljaik a kontrollerek), ezenkívül pedig a YouTube-tartalmak és a Bundesliga meccsek is elérhetők a képernyőn. A fedélzeti kamerával készített fotók és videók pillanatok alatt továbbíthatók a két darab 5G antenna révén, és természetesen vezeték nélküli Apple CarPlay, valamint Android Auto támogatást is kapunk.

Prémium minőségű utastér
BMW

Alapáron jár a most először teljesen vegán utastér borítás, az új sportülés, a minimális méretű légbefúvókkal rendelkező légkondicionáló, a hathangszórós hi-fi és a négy USB-C port. Az adaptív futómű mellett összkerékkormányzás is rendelhető, ez a hátsó kerekeket maximum 2,5 fokkal elforgató rendszer 11,7 méterre csökkenti a fordulókört.

Az amúgy sem rossz térérzeten tovább javít a hatalmas méretű üveg panorámatető. A fix, tehát nem nyitható panel 84,1 centiméter hosszú és 81,8 milliméter széles. A 12 hangszórós Harman Kardon audiórendszer 205 W-os, a csúcsot jelentő Bowers &Wilkins Surround hi-fi 18 hangszóróval és 655 W-tal büszkélkedhet.

Az új 5-ös szedán csomagtere 520 literes és a 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámlák ledöntésével egyszerűen bővíthető. Az i5-ösbe maximum 490 liternyi csomag pakolható be.

BMW
BMW
BMW

Benzin és dízel

A 48 V-os lágyhibrid technikával kiegészített belső égésű motoros modellek közül a 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotorra épülő, nyolcfokozatú automata váltós és hátsókerék-hajtású 520i jelenti a belépőszintet a maga 190 lóerejével, 310 Nm nyomatékával, 7,5 másodperces 0-100-as szintidejével és 230 km/h végsebességével.

A 258 lovas 4 hengeres 530i és a 381 lóerős 6 hengeres 540i sokak bánatára Európában nem lesz kapható, utóbbi csak és kizárólag az Egyesült Államokban lesz elérhető.

BMW

A 2 literes 4 hengeres turbódízel motort felvonultató 520d 197 lóereje mellé kereken 400 Nm-es csúcsnyomaték társul, ami 7,3 másodperces 0-100-as gyorsuláshoz, illetve 233 km/h végsebességhez elegendő. A WLTP-szabvány szerint 5,1 literes átlagfogyasztású 520d opcionálisan xDrive összkerékhajtással is rendelhető.

Az egyelőre ismeretlen specifikációjú soros 6 hengeres dízel 2024-ben érkezik meg a kínálatba. Viszonyításképp, a nemrégiben ráncfelvarrt X5-ös 298, illetve 352 lóerős 3 literes dízelmotorokkal készül.

BMW

Tölthető hibridek

A plugin hibrid 530e szíve egy 190 lovas 2 literes 4 hengeres turbós benzinmotor, ami mellett egy 184 lóerős villanymotor is található. A 299 lóerős, illetve 450 Nm nyomatékú PHEV modell 6,4 másodperc alatt tudja le a 0-100-as sprintet, elektromos-, illetve normál módban rendre 140, illetve 230 km/h a végsebessége.

A nettó 19,4 kWh kapacitású akkumulátor maximum 7,4 kW-tal tölthető és 87-101 kilométeres e-hatótávot biztosít. A 90 km/h-ra limitált, a légkondit teljesen kikapcsoló új Max Range mód adott esetben 25 százalékkal meg tudja nyújtani a hatótávolságot, ami lemerüléshez közeli vészhelyzetekben tehet igazán jó szolgálatot.

A szintén zöld rendszámos 550e xDrive már 3 literes 6 hengeres turbós benzinmotorra épül, 489 lóerős, 700 Nm nyomatékú, 4,3 másodperc alatt pattan fel álló helyzetből 100-as tempóra és a gyorsulásának csak 250 km/h-nál szakad vége. Az elektromos hatótáv ez esetben 79-90 kilométer magasságában alakul.

530e
BMW

Zéró emisszió

A 100 százalékban elektromos i5-ösök közül az eDrive40 egy a hátsó kerekeket hajtó 340 lóerős és 430 Nm-es villanymotort kapott. A 0-ról 100-ra 6 másodperc alatt felgyorsuló villanyautó maximum 193 km/h-val képes suhanni.

A nettó 81,2 kWh kapacitású akkumulátor 477-582 kilométeres WLTP-hatótávolságot tesz lehetővé.

BMW

Az alapáron adaptív futóműves i5 M60 xDrive esetében két villanymotor biztosít összkerékhajtást, nem mellesleg pedig 601 lóerős teljesítményt és akár 820 Nm-es nyomatékot.

A 455-516 kilométeres hatótávú elektromos csúcsmodell 3,8 másodperces 0-100-as szintideje mellé 230 km/h végsebesség társul.

BMW

AC-fronton 11 kW az alap, felár ellenében pedig akár 22 kW-os töltési teljesítmény is elérhető. DC-n maximum 205 kW-ot képes felvenni az autó, ez esetben 30 perc alatt letudható egy 10-ről 80 százalékra történő feltöltés, illetve 10 perc alatt akár 156 kilométernyi hatótáv is nyerhető.

Most először kényelmes Plug & Charge szolgáltatás is elérhető: a sofőrnek ilyenkor nincs más dolga, mint egyszerűen töltőre csatlakoztatni az autót, és innentől már minden megy magától.

BMW

Piaci debütálás

A németországi Dingolfingben gyártott új 5-ös és i5-ös forgalmazása októberben kezdődik meg, a kombi és a plugin hibrid verziók jövő tavasszal érkeznek meg a kereskedésekbe.

Az árak egyelőre ismeretlenek.

A 2020-ban ráncfelvarrt kifutó 5-ös sorozat magyarországi alapára 20,9 millió forint, mely összeg ellenében egy 184 lóerős 520i vezethető haza.

BMW
BMW

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!