szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Míg az oroszok jóindulattal a kilencvenes éveket képviselik, a kínaiak egyértelműen a jövőt.

Hetvenegy márka közel nyolcszáz modelljét elemezte a Motor1 oldal, hogy felállítsanak egy rangsort az autómárkák portfóliójának átlagos koráról. Az eredmények közt vannak meglepőek, is mégha a lista két végén lévő szereplő kiléte annyira nem is váratlan.

Ahogyan az várható volt Oroszország vezető autómárkája komoly lemaradásban van a világ autóiparának nagy szereplői között. Az ukrajnai háború kezdetéig a Renault tulajdonában lévő Lada ugyan elindult a megújulás útján, mindennek azonban egy szemvillanás alatt vége szakadt.

Ma az orosz gyártó ötféle személygépkocsit kínál, amely modellek átlagéletkora 21,6 év. Nem csak az 1977-ben bemutatott legendás Niva felelős azonban ezért az eredményért, az első Dacia Loganra épülő Largus, a 2011 májusában leleplezett Granta és a 2015 szeptemberében bemutatott Vesta is igen öregecske mára.

Motor1

Az oroszokat olyan nagy márkák követik ebben a rangsorolásban mint a Chrysler, a Lancia és a Dodge - mind a Stellantis csoport márkái - amelyeknek szintén égető szükségük lenne már az új modellekre, de várhatóan mindezek már csak elektromos formátumban érkeznek majd.

A táblázat másik végét uralják a kínai márkák. A legfiatalabb kínálattal az alig két éve alapított Zeekr áll, amely a Geely csoport egyik tagja. Három terméke, a 001, 009 és X átlagosan mindössze 1,2 éves. A második legfiatalabb egy másik kínai gyártó, a NIO, amelynek hét modellje átlagosan 1,4 éves.

Újabb formás kínai villanyautó a láthatáron, ami Európába való

A kompakt autó lényegében az érkezőben lévő Volvo EX30 testvére, látványos csomagolásban.

A listák közül talán mégis a legfontosabb a volumengyártókra vonatkozó táblázat. A Toyota, mint a világ legnagyobb autógyártója egyelőre igen kedvező helyzetben van, alig 4,6 éves palettával rendelkezik, ami 0,4 évvel alacsonyabb a globális átlagnál. A feltörekvő nagy cégek közül jól látható, hogy a dél-koreai Hyundai mennyire gyorsan hozza ki új modelljeit, nálunk alig 3.1 év a modellkínálat életkora.

Motor1

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!