szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Először lehet élőben is látni a két német prémiummárka fontos újdonságait.

A stuttgarti Mercedes és müncheni BMW is bemutatta a héten rajtoló németországi IAA Mobility kiállításon a jövőjük szempontjából meghatározó autóikat. A premierek számunkra különösen jelentősek, hiszen a BMW modellje biztosan itt készül majd, míg a Mercedes típusáról még nincs hivatalos bejelentés.

A BMW esetében a jelenlegi 3-as sorozat osztályában megjelenő autó egy új platform globális debütálása egyben. Ez az úgynevezett Neue Klasse architektúra, amely egy eleve elektromos autók számára létrehozott alap, amire a későbbiekben több méretben épülnek majd a márka típusai.

BMW
BMW

A kocsi, mint látható, dizájnban megtartotta a kötelező, klasszikus BMW jellemzőket, mint például a „Hofmeister-knick”, a hokiütőszerű hátsó oszlop, az orrészt díszítő vesék jellegzetes formája, de összességében a modell így is meglepően futurisztikusnak hat. A bajorok a kocsi kabinterében ráadásul minimálisra csökkentenék a kezelőszervek számát, minden funkció a központi kijelzőn érhető majd el, a szélvédő pedig teljes szélességében szintén kijelzőként funkcionál majd.

Az autók a BMW hatodik generációs eDrive elektromos technológiáját fogják használni, amely a cég szerint akár 25 százalékkal is növeli az általános hatékonyságot a jelenlegi elektromos autóihoz képest. A Neue Klasse autók gyártásába Debrecen után egy évvel a bajor márka müncheni gyára is becsatlakozik.

Mercedes CLA Concept

A Mercedes bemutatott újdonsága egyértelműen a jelenlegi kecskeméti CLA utódjának tekinthető. Az esetükben a dizájn jobban utal a jelenlegi formavilágukra, ugyanakkor itt is megfigyelhetők az előremutató részletek, amelytől sportosabbnak hat az autójuk: a cápaorr, a kiszélesedő kerékívek, és a széles, nagy méretű kerékívek.

Mercedes
Mercedes

A CLA lesz az első olyan újplatformos autó, amelyet a Mercedes már elsősorban elektromos modellként definiál, ám úgy, hogy belső égésű motorok is használhatók benne, ha a jövő mégsem csak a villanyautókról szólna. A koncepció hátsókerék-hajtású, de az új platform kínálatban összkerékhajtás is szerepel majd, és hírek szerint akár 750 kilométeres hatótávú modelleket is lehet majd erre az alapra építeni.

Mercedes

A Mercedesnél a minimalista belsőtér mellett nagy hangsúly kap a fenntarthatóság is, egyre több az újrahasznosított anyag a kabintér összetevői között. A padlószőnyegek például bambuszszálból készülnek; a középső konzolon pedig újrahasznosított poliészter kárpit lesz.

A jövőbeni CLA Mercedeseket a németországi rastatti gyára mellett Kecskeméten és Pekingben is gyárthatják majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!