szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Tesla Model S és a Porsche Taycan legújabb kihívója bőven 3 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-ra.

A Lotus tavaly ősszel mutatta be első villanyautóját, az idén nyáron a kereskedelmi forgalomban is felbukkant 612-918 lóerős Eletre szabadidő-autót, melynek most Emeya néven mutatkozott be a szedán testvérmodellje.

Utoljára a 90-es évek elején létezett négyajtós Lotus, a szép emlékű és igen limitált szériás Lotus Omega, melynek 382 lóerejénél jelentősen nagyobb teljesítményű a márka friss zöld rendszámos modellje.

Lotus
Lotus

A duplamotoros összkerék-hajtású, kétfokozatú automata váltós újdonság 918 lóerős, illetve 985 Nm-es produkciót ad elő, ami 2,78 másodperces 0-100-as szintidőt tesz lehetővé, a végsebesség 256 km/h-ra van korlátozva.

Az Eletre által is használt EPA platformra épülő, digitális visszapillantó-tükrös és aktív hátsó légterelős Emeya 102 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 600 kilométeres hatótávot biztosít.

Lotus
Lotus

350 kW-os gyorstöltővel 5 perc alatt akár 150 kilométernyi hatótávolság is nyerhető, egy 10-80 százalékos töltés ideális esetben 18 perc alatt letudható.

Az adaptív légrugós, KEF hangrendszerű Lotus Emeya gyártása 2024-ben kezdődik meg Kínában. Az árakat és a további specifikációkat az idei év vége felé fedik majd fel.

Lotus
Lotus
Lotus
Lotus

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!