szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokkal gyorsabban akarnak dolgozni egy-egy újdonságon, de ezzel nagy rizikót vállalnak.

A Volkswagen azt tervezi, hogy új autóinak fejlesztési idejét 54 hónapról 36 hónapra csökkenti. Az ID.2-vel kezdik meg a munkát, és Kai Grunitz, a VW műszaki fejlesztési vezetője elismerte, hogy a rövidebb fejlesztési ciklusok kockázatokat rejtenek, de rámutatott, hogy vállalatának konkrét elképzelései vannak arra, hogyan lehet ezeket a kockázatokat kezelni a minőség fenntartása mellett – írja az Autocar oldal.

Ezek az ötletek magukban foglalják új eszközök és szimulációs folyamatok létrehozását a fejlesztési munka validálására és a tesztelési ciklusok számát is csökkentenék. Például a hideg időjárási teszteléseket két-három télről egy télre vinnék le.

A VW azt is tervezi, hogy szorosabban együttműködik beszállítóival az ötletek és a technológia integrálása érdekében. A cél az, hogy kiküszöböljék a fejlesztési folyamat bizonytalanságának egy részét, ami hosszabb határidőkhöz és minőségi problémákhoz vezet.

Grunitz elismerte azt is, hogy a nyolcadik generációs Golf és az ID.3 fejlesztése során voltak problémák, és kijelentette, hogy a VW soha többé nem hoz forgalomba más autót "ezernyi hibával".

Grunitz hozzátette, hogy ha a Volkswagen versenyezni akar az olyan kínai autógyártókkal, mint a BYD, akkor meg kell találnia a módját annak, hogy a rövidebb, 36 hónapos időkeretben minőségi autókat tudjon gyártani. Megjegyezte azt is, hogy a BYD a rugalmas megközelítésnek, a platformstratégiának, az akkumulátortechnológiának és az alacsony költségeknek köszönhetően sikeres. Egy hasonló modell átvételével és az általa nemrég megfogalmazott ötletek felhasználásával Grunitz úgy véli, hogy ez a megközelítés a VW számára is lehetséges.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!