A Suzuki 2017-ben dobta piacra a Swift Japánban gyártott hatodik generációját, melynek 2020-ban érkezett meg a ráncfelvarrt változata. A jelenleg 5,83 millió forintos kedvezményes indulóárú faceliftes Swiftnek csak minimálisan változott meg a külseje, a motorházteteje alatt pedig 12 V-os új lágyhibrid hajtás található.
A 3,84 méter hosszú és alig 865 kilogramm alaptömegű kisautó felett mára már picit eljárt az idő, de Japánban most leleplezték az utódját.
Ilyen a kifutó modell:
És így fest az új Swift:
Rejtett helyett normál hátsó kilincseket kapott a típus
Suzuki
Az alapforma nem sokat változott
Suzuki
A 3,86 méter hosszú, 1,69 méter széles, 1,5 méter magas és 2,45 méteres tengelytávolságú újdonság a szigetországban kilenc színben, négy kéttónusú fényezéssel és háromféle felszereltséggel debütált. Az XG alapmodellt normál benzinmotor hajtja, a Hybrid MX és Hybrid MZ modellekben pedig lágyhibrid benzines hajtáslánc található.
A részletes specifikációk egyelőre ismeretlenek, mindenesetre a gyártó szerint az új fejlesztésű 1,2 literes 3 hengeres egység igen hatékony működésű, és nyomatékból sem szenved hiányt.
Az erőátvitelről egy a korábbiaknál könnyebb és hatékonyabb működésű fokozatmentes CVT automata váltó gondoskodik, és az alaphelyzetben elsőkerék-hajtású Swift opcionálisan összkerékhajtással is rendelhető.
A kormány mögötti analóg műszerek egy kisméretű LCD-t fognak közre, a műszerfal közepén lévő érintőkijelző 9 colos képátlójú, ezenkívül pedig a továbbfejlesztett vezetéstámogató és biztonsági rendszerek mellett sem mehetünk el szó nélkül.
Az árakról egyelőre nem esett szó, mint ahogy még azt sem lehet tudni, hogy hozzánk pontosan mikor és milyen formában érkezik majd meg az új Swift.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.