Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
És ez még csak a kezdet, még hét ilyet építtetnének.
Kína egyik legnagyobb autóipari cége a BYD komolyan gondolja a globális terjeszkedést. Legújabb szállító eszközük az Explorer 1 nevű hatalmas tengerjáró, ami a napokban sikeresen teljesítette hétnapos tengeri tesztútját Kínában. A helyi gyártású szállítóhajót idén év elején kezdték építeni és különlegessége amellett, hogy 7 ezer autót szállíthat, hogy kettős üzemanyag hajtású. A hagyományos nehéz fűtőolaj mellett, cseppfolyósított földgázzal (LNG) is működik, ami jelentős előrelépést a tisztább tengeri közlekedés felé.
A hajó hossza 199,9 méter, szélessége 38 méter, a merülése 9 méter, a sebessége 18,5 csomó (34,3 km/h).
A ChinaCarNews szerint a BYD és leányvállalatai összesen nyolc ilyen, egyenként 7700 autó szállítására alkalmas hasonló hajót építtetnének a Jantai hajógyárban. Ennek az ambiciózus vállalkozásnak a becsült költsége közel 5 milliárd jüan.
A tengeri szállítási terjeszkedés összhangban van azzal, hogy a BYD a tengerentúli piacokat is meghódítaná. Csak 2023 novemberében a BYD figyelemre méltó havi csúcsot ért el az autóexportban, elérve a 30 629 elektromos járművet (EV). Az év összesített autóexportja 206 679 darabra ugrott, ami négyszeres növekedést jelent a tavalyi évhez képest.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.