A spéci "powerbank" közel 3,4 tonnára növeli az amúgy sem éppen pehelykönnyű Cybertruck tömegét.
A Tesla nemrégiben elkészült elektromos pickupja, a Porsche 911-et még maga mögött Porsche 911-et trélerezve is legyorsuló Cybertruck egy újfajta hatótávnövelő megoldást vonultat fel.
Míg a BMW i3 és a nemrégiben általunk is alaposan letesztelt új Mazda MX-30 esetében egy kis benzinmotor látja el a range extrender feladatokat, addig a Tesla e helyett egy kiegészítő akkumulátornak szavazott bizalmat. Utóbbi körülbelül akkora, mint egy hatalmas szerszámosláda, és a plató körülbelül egyharmadát foglalja el.
A 16 ezer dolláros (5,6 millió forint) áron jegyzett spéci powerbank körülbelül 47 kWh kapacitású és mindennel együtt nagyjából 270 kilogrammal növeli meg a 123 kWh kapacitású akkumulátort felvonultató Cybertruck 3,1 tonnás tömegét.
A 600 lóerős teljesítményű Cybertruck 545 kilométeres hatótávja a range extender révén 750 kilométer fölé növelhető, a 845 lovas és 35 millió forintos alapárú csúcsmodell esetében pedig 510-ről pedig 700 kilométer fölé növekszik a hatótávolság.
Nem rossz, azonban megjegyzendő, hogy Elon Musk a 2019-es termékbemutatón még 800 kilométeres hatótávot ígért.
A nagy tömeg és a szinte zéró gyalogosvédelem miatt a Cybertruck várhatóan nem lesz kapható Európában, ahol a B kategóriás jogosítvány 3,5 tonnás össztömegig szól.
Megjegyzendő, hogy a nagy rivális elektromos Hummer sem kapható mifelénk, ez a 230 kWh kapacitású aksis, 1014 lóerős monstrum 4,1 tonnát nyom a mérlegen.
GMC Hummer EV, SUV és pickup változatban
GMC
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.