szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szóban forgó szentpétervári üzem 2010-ben kezdett el autókat gyártani.

Háború Ukrajnában
Több mint ezer napja tart már az orosz-ukrán háború. A frontvonalak mára lényegében befagytak, a konfliktus mégis eszkalálódni látszik, ahogy a háborús felek igyekszenek minél több szövetségest és fegyvert szerezni, illetve több országot bevonni a konfliktusba. De vajon mi lesz döntő: a fegyverszállítmányok, a szankciók, vagy esetleg a béketárgyalások? Meddig tartanak ki az ukránok és meddig tűri az orosz társadalom a veszteségeket? Cikksorozatunkban ezekre a kérdésekre is igyekszünk válaszolni.
Friss cikkek a témában

A Hyundai úgy döntött, hogy eladja oroszországi gyárát, amelyben 2023 márciusától felfüggesztették a termelést az Ukrajnával vívott orosz háború hatásai miatt - írja az angol nyelvű Korea Times.

A vevő az orosz Art-Finance vállalat, az eladási ár mindössze 10 000 rubel (pontosan 100 euró). A Hyundai szerint az üzlet tartalmaz egy olyan záradékot, amely szerint az eladástól számított két éven belül visszavásárolhatja az üzemet.

Emellett és az eladás ellenére a koreai autógyártó továbbra is nyújt majd értékesítés utáni szolgáltatásokat járműveinek orosz vásárlói számára. A Hyundai azt állítja, hogy 287 milliárd won (200 millió euró) veszteséget szenved el az üzem eladásából.

A szóban forgó szentpétervári üzem 2010-ben kezdett el autókat gyártani, és a Hyundai Solaris, a Hyundai Creta, a Kia Rio és a Kia Rio X-Line már lekerült a gyártósorokról, éves kapacitása több mint 200 ezer darab.

A vállalat igazgatótanácsa döntött arról is, hogy eladja a General Motors szentpétervári üzemét, amelynek éves kapacitása 100 000 darab, és amelyet a Hyundai még 2020-ban vásárolt meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!