Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"80d18a22-44b5-4688-8c71-981bf249dbaa","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Nem, nem azért, mert akkor a kifutópályára ürítenék a tartályt.","shortLead":"Nem, nem azért, mert akkor a kifutópályára ürítenék a tartályt.","id":"20250127_repulogep-mosdo-wc-hasznalat-felszallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/80d18a22-44b5-4688-8c71-981bf249dbaa.jpg","index":0,"item":"1bacc893-1a39-4607-bda2-2ed5a11c2175","keywords":null,"link":"/elet/20250127_repulogep-mosdo-wc-hasznalat-felszallas","timestamp":"2025. január. 27. 05:11","title":"Miért nem pisilhetek a repülőn indulás előtt?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5ec5c274-61dc-4c7b-abf4-c3c067bb29a4","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Több mint ezret, de nem csak a vasúti, hanem a buszpályaudvarokon is nekigyürkőznek.","shortLead":"Több mint ezret, de nem csak a vasúti, hanem a buszpályaudvarokon is nekigyürkőznek.","id":"20250128_mav-volan-palyaudvari-vecefelujitas-mosdo-toalett-lazar-janos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5ec5c274-61dc-4c7b-abf4-c3c067bb29a4.jpg","index":0,"item":"13f2a406-50ba-43a3-89f2-5727bd8c2c9d","keywords":null,"link":"/kkv/20250128_mav-volan-palyaudvari-vecefelujitas-mosdo-toalett-lazar-janos","timestamp":"2025. január. 28. 07:28","title":"Elárulta Lázár János, hány vécét pattintanak ki az állomásokon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2e9b55dd-ea4c-4575-b016-7f01c4538a03","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Elkezdik tesztelni a reklámok megjelenítését a Threads felületén is, így nagyjából másfél év után véget érhet a platform reklámmentes létezése.","shortLead":"Elkezdik tesztelni a reklámok megjelenítését a Threads felületén is, így nagyjából másfél év után véget érhet...","id":"20250127_meta-threads-reklamok-megjelenese-teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e9b55dd-ea4c-4575-b016-7f01c4538a03.jpg","index":0,"item":"b6af3459-a3b7-449f-8ea9-556ee96a4b09","keywords":null,"link":"/tudomany/20250127_meta-threads-reklamok-megjelenese-teszt","timestamp":"2025. január. 27. 17:03","title":"Nincs menekvés: újabb közösségi oldalt árasztanak el a reklámok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6bda2604-14c1-4d52-9a23-9e40710a00af","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bár Deutsch a kelenföldi akcentusával védekezett, nem azzal volt a legnagyobb baj.","shortLead":"Bár Deutsch a kelenföldi akcentusával védekezett, nem azzal volt a legnagyobb baj.","id":"20250128_deutsch-tamas-kelenfold-akcentus-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6bda2604-14c1-4d52-9a23-9e40710a00af.jpg","index":0,"item":"2a6f7ac5-8cef-4b0a-a5c9-ee8ef8ad9278","keywords":null,"link":"/itthon/20250128_deutsch-tamas-kelenfold-akcentus-magyar-peter","timestamp":"2025. január. 28. 19:16","title":"Deutsch Tamás: Miszter Magyar, Máj inglis ekszent indíd iz from Kelenföld","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4a49f71b-13d6-4bd6-9b0a-856d628af224","c_author":"Nemes Nikolett","category":"360","description":"A magyar vonatkozásokkal teli, nagyrészt Magyarországon forgatott A brutalistától ne várjuk, hogy közelebb visz minket ehhez a manapság felkapott építészeti stílushoz. Már csak azért sem, mert a címe ellenére nincs benne brutalizmus, és ez főleg Magyarországról nézve kár, ahol ez a korszak éppen kiradírozódóban van. Branczik Márta és Kovács Dániel építészettörténészekkel arról is beszélgettünk, miért nem könnyű színtisztán brutalista épületeket találni Magyarországon, és miért különösen nehéz megvédeni őket az idő vasfogától. ","shortLead":"A magyar vonatkozásokkal teli, nagyrészt Magyarországon forgatott A brutalistától ne várjuk, hogy közelebb visz minket...","id":"20250127_A-brutalista-film-epiteszet-mi-a-brutalizmus-keso-modern-oroksegvedelem","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4a49f71b-13d6-4bd6-9b0a-856d628af224.jpg","index":0,"item":"8af71b89-c2b9-40b1-97c9-7105a59af07a","keywords":null,"link":"/360/20250127_A-brutalista-film-epiteszet-mi-a-brutalizmus-keso-modern-oroksegvedelem","timestamp":"2025. január. 27. 10:18","title":"A brutalista, aki ott se volt: az építészetért rajongóknak csalódás a tíz Oscar-díjra jelölt film","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A külügyminiszter szerint az Európai Bizottságnak garanciát kell adnia arra, hogy fellép az uniós tagállamok energiabiztonsági fenyegetettsége ellen.","shortLead":"A külügyminiszter szerint az Európai Bizottságnak garanciát kell adnia arra, hogy fellép az uniós tagállamok...","id":"20250127_Szijjarto-kimondta-mi-kell-ahhoz-hogy-ne-siklassa-ki-az-Oroszorszag-elleni-szankciok-fenntartasat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2477f683-cffb-456e-8935-20592cc9e634.jpg","index":0,"item":"bc8180db-5547-4c5e-b5f5-c7bde92d64fb","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250127_Szijjarto-kimondta-mi-kell-ahhoz-hogy-ne-siklassa-ki-az-Oroszorszag-elleni-szankciok-fenntartasat","timestamp":"2025. január. 27. 08:40","title":"Szijjártó kimondta, mi kell ahhoz, hogy ne siklassa ki az Oroszország elleni szankciók fenntartását","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b3bd63e3-5898-4ad8-9af2-46c4936b3926","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Szlovákia sem volt hajlandó támogatni a nyilatkozatot, majd mégis aláírták.","shortLead":"Szlovákia sem volt hajlandó támogatni a nyilatkozatot, majd mégis aláírták.","id":"20250127_belarusz-feherorosz-valasztas-Magyarorszag-eu-nyilatkozat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b3bd63e3-5898-4ad8-9af2-46c4936b3926.jpg","index":0,"item":"61837e6f-3676-42ac-813a-9362e40a8046","keywords":null,"link":"/vilag/20250127_belarusz-feherorosz-valasztas-Magyarorszag-eu-nyilatkozat","timestamp":"2025. január. 27. 07:10","title":"Magyarország megakadályozta, hogy az EU közös nyilatkozatot adjon ki a fehéroroszországi elnökválasztásról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4691019e-4cae-46b3-9c9c-1898b12a2b27","c_author":"Vándor Éva","category":"360","description":"Sok holokauszttúlélő magába zárta a deportálás emlékeit, és Auschwitz felszabadulásának a nyolcvanadik évfordulóján még nagyobb hiányként mutatkoznak meg az elbeszéletlen történetek. Ami a történésznek egy elveszett fejezet a történelemből, az a családnak kibeszéletlen trauma.","shortLead":"Sok holokauszttúlélő magába zárta a deportálás emlékeit, és Auschwitz felszabadulásának a nyolcvanadik évfordulóján még...","id":"20250127_auschwitz-80-holokauszttulelok-tanuvallomasok-bardos-katalin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4691019e-4cae-46b3-9c9c-1898b12a2b27.jpg","index":0,"item":"e2fa87f7-340a-4748-98cc-8c62524c6030","keywords":null,"link":"/360/20250127_auschwitz-80-holokauszttulelok-tanuvallomasok-bardos-katalin","timestamp":"2025. január. 27. 15:40","title":"Auschwitz és a túlélőket bénító lelki érzéstelenítés, ami miatt még kérdezni is nehéz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A barcelonai MWC szakkiállításon testközelből ismerkedtünk meg a legújabb kínai elektromos autóval, a Xiaomi SU7-tel.
A világ harmadik legnagyobb okostelefon-gyártójaként jegyzett, megannyi okosotthon terméket és többek közt elektromos rollereket is forgalmazó Xiaomi december végén Kínában mutatta be első személyautóját, mely most Európába is megérkezett.
A vezető designer az a Li Tianyuan, aki korábban a megosztó külsejű BMW iX villany SUV-ot tervezte, ezenkívül pedig egy ideje már a BMW korábbi sztárdesignere, Chris Bangle is a Xiaomi csapatát erősíti.
A több mint 10 milliárd jüanból (485 milliárd forint) kifejlesztett modellen 3400 mérnök és 1000 technikai szakértő dolgozott. A típusjelzésben szereplő S és U karakterek a Speed és Ultra szavak rövidítéséből eredeztethetők, a 7-es szám a felső kategóriára utal, valahogy úgy, mint a BMW esetében.
László Ferenc
László Ferenc
A Porsche, McLaren, illetve Hyundai designjegyeket felvonultató, aktív hátsó légterelős szedán kiemelkedően jó, 0,195-ös légellenállási együtthatóval büszkélkedhet. Az 5 méter hosszú, 1,96 méter széles, 1,46 méter magas és kereken 3 méteres tengelytávolságú SU7 a Tesla Model S kategóriájában áll rajtvonalhoz.
A süllyesztett kilincsekkel és hagyományos visszapillantó tükrökkel felvértezett újdonság kiviteltől függően 245/45 R19-es, illetve 265/40 R20-as Michelin gumikon gördül, a lassításáról pedig nagyteljesítményű Brembo fékrendszer gondoskodik.
László Ferenc
László Ferenc
A fedélzeti számítógép „agya" egy nagyteljesítményű, fejlett AI funkciókat felvonultató Qualcomm Snapdragon 9285 chip. Az operációs rendszer sebességéről sok mindent elárul, hogy 1,49 másodperccel az ajtók nyitását követően a szoftver máris teljesen üzemkész.
Az alul enyhén csapott és egész vaskos karimájú kormányon hagyományos nyomó- és tekerőgombok találhatók, alul pedig két olyan köralakú gombra lehetünk figyelmesek, melyek a Mercedes-AMG-kből és a Porschékból lehetnek ismerősek.
László Ferenc
László Ferenc
A digitális műszeregység relatíve kis méretű, konkrétan 7,1 colos, a HUD a szélvédőre vetíti 56 colos képét, a műszerfal közepét uraló 16,1 colos képátlójú és 3K felbontású érintőkijelző vízszintes orientációjú.
A hátsó utasok sem maradnak képernyők nélkül, a kagylóformájú első ülések háttámláján egy-egy kijelző található, a térérzeten pedig gigantikus panoráma üvegtető javít.
László Ferenc
László Ferenc
A Start/Stop gomb a középkonzol elején található, a mögötte sorakozó billenőkapcsolókkal pedig a hőmérséklet, a ventillátor sebessége, a hátsó légterelő és a légrugó állítható.
A kínai állami tulajdonban lévő BAIC gyártósorain készülő újdonság hátsókerék-hajtású 2 tonnás alapmodellje 299 lóerős teljesítményű és 400 Nm nyomatékú.
László Ferenc
László Ferenc
A 0-ról 100-ra 5,28 másodperc alatt felgyorsuló, 210 km/h-ra korlátozott végsebességű SU7 400 V-os feszültségű és 73,6 kWh kapacitású, alig 12 centiméter vastag BYD akkumulátora mintegy 670 kilométeres hatótávolsággal kecsegtet.
A duplamotoros összkerekes csúcsverzió, az SU7 Max 673 lóerős teljesítménye már Taycan-szintű menetdinamikát tesz lehetővé, a 0-ról 100-ra 2,78 másodperc alatt felpattanó 2,2 tonnás zöld rendszámos végsebessége 265 km/h.
László Ferenc
László Ferenc
A 800 V-os és 101 kWh kapacitású CATL aksi ideális esetben 800 kilométeres hatótávot biztosít, és 5 perc alatt 220 kilométeres, 10 perc alatt pedig akár 390 kilométeres hatótáv „tankolható" bele.
A villanymotorok percenkénti fordulatszáma kiviteltől függően eléri a 21, 27,2, illetve 35 ezret. Az opcionálisan LiDAR szkenneres, megannyi kamerát és radart felvonultató SU7 fejlett önvezető képességekkel rendelkezik. Az első csomagtér, az elsősorban a töltőkábelek tárolására alkalmas frunk 100, a hátsó körülbelül 500 literes.
László Ferenc
László Ferenc
Az első körben Aqua Blue, Mineral Gray és Verdant Green fényezésekkel rendelhető Xiaomi SU7 pontos árát egyelőre nem fedték fel. A gyártó képviselői csak annyit mondtak, hogy az újdonságnak nincs igazi riválisa az 500 ezer jüan (24 millió forint) alatti árkategóriában.
Viszonyításképp, a 3,2 másodperces 0-100-as gyorsulásra és 250 km/h végsebességre képes, 634 kilométeres WLTP-hatótávú duplamotoros Tesla Model S 37,8 millió forinton nyit Magyarországon. A 43,6 millió forintos Plaid csúcsverzió 1020 lóerőt, 2,1 másodperces 0-100-as sprintet, 322 km/h végsebességet és 600 kilométeres hatótávot vonultat fel.
László Ferenc
László Ferenc
A körülbelül 20 centiméterrel rövidebb, ily módon Tesla Model 3 kategóriás BYD Seal 313 lóerős hátsókerék-hajtású és 570 kilométeres hatótávú alapmodellje hazánkban 18,1 millió forinton nyit, az 530 lovas összkerekes és 520 kilométeres hatótávolságú kivitel árcéduláján pedig 19,2 millió forintos összeg szerepel.
A nemrégiben megújult Porsche Taycan 408 lovas hátsókerék-hajtású alapmodellje minimum 43,2 millió forint kifizetését követően vezethető haza, a 952 lovas összkerekes Turbo S csúcsmodell pedig alaphangon 88,1 millió forintot kóstál.
Nyílt titok, hogy eleinte csak és kizárólag Kínában lesz kapható a Xiaomi SU7, melyet a későbbiekben világszerte árusítani terveznek.