Robogókra, sőt az erősebb elektromos biciklikre is kötelező a biztosítás, de sokan ezt nem is tudják
Pedig egy olyan baleset, ahol a robogós a hibás, és valaki megsérült, több milliójába is kerülhet.
hvg.hu
Az ellenőrzések hiánya miatt a robogók többsége még mindig nincs biztosítva, pedig havi 600-800 forintért elkerülhető a baleseti kártérítés és a mulasztási bírság.
A legfrissebb adatok szerint több mint 650 ezer robogó közlekedik Magyarországon, de csak kevesebb mint felük rendelkezik kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással. Pedig baleset esetén a károkozó a felelős, és átlagosan a robogókkal történt káresemények érteke 429 ezer forint volt tavaly. Ha pedig személyi sérülés is van, akár többmilliós is lehet a kárösszeg – írja a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) közleménye.
Sokan nem is tudják, hogy egyáltalán biztosítást kellene kötniük, mert a biztosítási kötelezettség a robogókra is kiterjed. Esetükben egyébként, ha nincs rendszám a gépen, az alvázszámra kötik a biztosítást.
Azokat az eseteket keresik, amikor rendszám nélkül használja valaki például a 125 köbcentis gépét.
Azzal is nagyon kevesen vannak tisztában, hogy az elektromos kerékpárokra is kötelező biztosítást kötni, ha az 300 W feletti teljesítményű. Ugyanez igaz, ha a motorja a pedáltól függetlenül is képes önállóan hajtani a járművet, illetve a jármű 25 km/óránál nagyobb sebesség elérésére képes, a jármű besorolása már segédmotoros kerékpár, vagyis biztosításköteles. Üzemeltetése során pedig bukósisak is kell, sőt vezetői engedély is.
Donald Trump hangsúlyozta, hogy az iráni atomlétesítmények bombázása nem jelenti azt, hogy az USA háborúban állna. Évtizedek óta érvelnek hasonlóan amerikai elnökök, s alkotmányjogi értelemben az USA 1942 óta nem üzent hadat senkinek.
A kormányfő Diogo Jotáról, Lázár Jánosról és a Tisza Pártról is beszélt egy videós interjúban, meg arról, hogy a felesége szólt neki: ne engedjen be egy migránst sem.