Betelepülési stop: nem kapkodnak Navracsics törvénye után az önkormányzatok
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Magyarországon nagyjából két év alatt jön össze ennyi.
Közel ötödével nőtt áprilisban az újonnan forgalomba helyezett autók száma Németországban az egy évvel korábbihoz képest. Ezen belül az akkumulátoros elektromos autók forgalomba helyezése nem növekedett, a dízeleké viszont meghaladta az átlagot a gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) hétfői jelentése alapján. A járműkategóriák között továbbra is a SUV-kivitel részaránya a legmagasabb.
Áprilisban 243 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba Németországban, 19,8 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ezen belül a céges forgalomba helyezések 19,3 százalékkal nőttek, és az összes 66,8 százalékát tették ki, a magánszektorban pedig 20,8 százalékkal nőtt a forgalomba helyezések száma. (Csak összehasonlításként, Magyarországon 2023-ban egész évben 107 ezer új autót helyeztek forgalomba.)
Akkumulátoros elektromos autót (BEV) 29 668-at helyeztek forgalomba, 0,2 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A kategória részesedése 12,2 százalékos volt az összes forgalomba helyezésben. Hibrid autót 75 ezret helyeztek forgalomba, 26,4 százalékkal többet, ezen belül tölthető (plug-in) hibrid autót 15 ezret, 28,4 százalékos növekedéssel, 6,2 százalékos részesedéssel.
Benzinüzemű autót 90,7 ezret helyeztek forgalomba, 18,6 százalékkal többet, dízelüzeműt pedig 46,3 ezret, 28,2 százalékkal többet, mint egy éve, meghaladva az összes forgalomba helyezések növekedési ütemét. A benzinesek részaránya 37,3 százalékos, a dízeleseké 19,1 százalékos volt az összes forgalomba helyezésben.
A német márkák közül áprilisban a Porsche érte el a legjelentősebb növekedést a regisztrációkban, 48,9 százalékkal, a márka 1,7 százalékkal vette ki a részét az összes forgalomba helyezésben. A VW márkából 37,4 százalékkal többet helyeztek forgalomba éves bázison, 20,9 százalékos részesedéssel az összesből, a BMW márka pedig 25,3 százalékos számbeli növekedést ért el, és 8,9 százalékos részesedésre tett szert.
A kétezer járműnél nagyobb forgalmat bonyolító importmárkák listáját a Volvo vezette 88,2 százalékos növekedéssel, piaci részesedése 2,3 százalék volt. A Citroën 84,5 százalékkal több autót helyezett forgalomba, a Peugeot pedig 58,8 százalékkal többet. Mindkét márka piaci részesedése 2,2 százalék lett. A nagyobb volumenű importmárkák közül egyedül a Renault-nál csökkentek az új regisztrációk, 11,9 százalékkal. Az importmárkák közül a Skoda érte el a legnagyobb részesedést 6,4 százalékkal az új forgalomba helyezésekből.
A forgalomba helyezett SUV-modellek számban 18,5 százalékkal nőttek az egy évvel korábbihoz képest, és 28,2 százalékkal áprilisban is a legnagyobb szegmenst képviselték a járműkategóriák között. A legnagyobb növekedési ütemet viszont a kompakt kategória érte el, 52,2 százalékosat, 19,6 százalékos részesedéssel. A sportkocsi-kategória számban 29,5 százalékkal nőtt, és 1,5 százalékos részesedésre tett szert.
Egyelőre nincs jele annak, hogy önkormányzatok sora készülne mielőbb bevetni az új „fegyvert”, amellyel fékezhetik a lakosságszámuk növekedését.
Barthel-Rúzsa Zsolt vállalkozása, a Századvég International Zrt. 2022-ben még 162 milliós profitot termelt, ez tavaly szűk 12 millióra zsugorodott. Igaz, a köztes, 2023-as év még rosszabb volt.
A Lázár János vezette szakminisztérium valakikkel egyeztetett a plázastop szigorításáról, s azt ígérte, a kormány nem fog (vissza)élni a plusz engedélyezési jogkörrel.
Kreitler-Sas Máté azt mondta, hogy nem fizet az énekesnek és szürreálisnak tartja, hogy az a Delhusa Gjon akarja beperelni, aki notóriusan megsértette a közlekedési szabályokat Újbudán.
Maszúd Peszeskján azt mondta, hogy kész rendezni a nézeteltéréseket az Egyesült Államokkal és nyitott a nukleáris tárgyalások újrafelvételére.
Iránnak az lehet a fő tanulság a most véget érő háborúról, hogy atomfegyver nélkül nem tudja megvédeni magát.
Elemzésünk a Tisza és a Fidesz első szakpolitikai vitájáról.
Látványosan távol tartotta magát a közel-keleti konfliktus értékelésétől Orbán Viktor. A kormányfőnek csak hazai használatra van mondása a fejleményekről.
Megerősítették, hogy készek a kutatóhálózatról leválasztandó négy központ átvételére.