szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Barkácstrükk a high tech világban.

A szélsőséges hőmérséklet és a nagy töltési sebesség nem kedveli egymást, ami egyszerűen abban nyilvánul meg, hogy lelassul a töltés. Néhány Tesla-tulajdonos azonban felfedezte, hogy forró, napsütéses napokon ki tudják cselezni a rendszert, és néhány percet spórolnak a feltöltés során, ha helyileg hűtik a csatlakozót. És akár hiszik, akár nem, úgy tűnik, ez tényleg működik – írja az Insideevs oldal.

A vizes törülközős trükk már néhány éve kering a Tesla fórumokon és más online közösségekben, és a forró nyár közeledtével úgy vélték, érdemes szélesebb körben is bemutatni a barkácsmegoldást. Azt írják, a régebbi, V2-es Superchargereknél, amelyek nem rendelkeznek aktívan hűtött kábelekkel, a fogantyú nagyon gyorsan felforrósodhat. A fogantyú belsejében lévő érzékelő ilyenkor jelez és lecsökken a töltés sebessége, hogy a biztonságos hőmérsékletet fenn lehessen tartani. Lényegében ezt a jelenséget lehet megakadályozni a helyi hűtéssel.

Egy Tesla-tulajdonos dokumentálta, hogy egy nedves ruhát a töltőmarkolatra helyezve a V2 Supercharger 60 kilowattról 95 kW-ra növelte a töltési sebességet egy forró napon, de vannak más hitelesebbnek tekinthető mérések is.

Out of Spec Studios on Twitter: “Another extreme wet rag supercharger test. Plugged in at 2% SoC – ramped up to 147kW as normal and thermal throttled at 34% down to 58kW. Slapped that room temperature soaking wet rag and it climbed back to 119kW where it hit the internal charge profile limit. Amazing! ⚡️ pic.twitter.com/0o6VGgdhc9 / Twitter”

Another extreme wet rag supercharger test. Plugged in at 2% SoC – ramped up to 147kW as normal and thermal throttled at 34% down to 58kW. Slapped that room temperature soaking wet rag and it climbed back to 119kW where it hit the internal charge profile limit. Amazing! ⚡️ pic.twitter.com/0o6VGgdhc9

Az oldal arról is írt viszont, hogy az újabb, V3-as töltőkön ez a trükk egyáltalán nem segít, kivéve a Cybertruc-nál. A pickup a cég első 800 voltos akkumulátor-felépítéssel rendelkező modellje és úgy tűnik esetében hatékony némileg a megoldás.

Azt is hangsúlyozzák, hogy a töltési sebesség csökkenése teljesen normális jelenség, amikor a töltöttségi állapot közelít a 100 százalékhoz, tehát ez módszer sem csodaszer mindenre.

Mindezzel együtt a módszert a Tesla egyébként sem ismeri el és nem is ajánlja, így csak saját felelősségre használja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!