Adományként érkeztek a magyar rendőrség kínai villanyautói
A BYD Atto 3 hatótávja hivatalosan 400 kilométer körül van egy feltöltéssel, és legfeljebb 160-nal lehet vele hajtani.
hvg.hu
A rendőrség Teve utcai székházánál fotózott le a Totalcar néhány napja egy hatósági színekre fújt kínai gyártmányú BYD Atto 3 villanyautót, és úgy értesültek, hogy még egy lesz majd a rendőrségi flottában. Ez a modell egy középkategóriás crossover, amely tavaly óta kapható, az ára 14-15 millió forint között alakul.
Ennek nyomán megkerestük a rendőrséget, hogy megkérdezzük, hogyan esett erre a típusra a választásuk, milyen feladatokra és kik fogják használni. A válaszuk szerint a kocsik adományként érkeztek, és az a cél velük, hogy napi szintű tapasztalatokat szerezzenek a használatuk során, de nem elsősorban a konkrét típusról, inkább a technológiáról. Erre amiatt is kíváncsiak – írták –, hogy a jövőben lehetnek olyan szolgálati területek, ahol az emisszió kérdése is jelentőséggel bír.
Azt is hozzátették, hogy több gyártó többféle típusát is kipróbálták már, de az adományozótól függ, mit ajánl fel. A későbbiekben más, hasonló technikával rendelkező gépjárművek is kerülhetnek majd hozzájuk.
Az említett kínai kocsik akár 60,5 kWh-s akkumulátorcsomaggal is rendelhetők, amely az első kerekeket egy 204 lóerős villanymotorral hajtja. Az autó 7,6 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 km/órára, a végsebessége pedig 160 km/óra.
A Szegeden gyárat építő és globális terjeszkedésben lévő kínai gyártó kocsitját néhány hónapja a hvg.hu is tesztelhette:
Szemrevaló formaterv, egyedi hangulatú utastér, high-tech kijelzővarázslat, korrekt hatótáv és relatíve kedvező ár. Felettébb ígéretesnek tűnik a BYD tisztán elektromos kompakt SUV-ja, az Atto 3, de vajon akadnak-e hátulütői?
Érkezik a magyar fesztiválkultúra történetét feldolgozó dokumentumfilm. Arról, hogy miért és hogyan rendeződik át manapság a hazai fesztiválpiac és hogy szeretnek-e egyáltalán a fiatalok fesztiválozni és sörözni, a rendezővel, Csizmadia Attilával beszélgettünk.