szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Érdemes lehet kivárni, jöhetnek a kedvezmények?

Németországban jelenleg mintegy 100 000 legyártott elektromos autó várakozik telephelyeken, annak ellenére, hogy tavaly jelentősen nőtt az export – írja az autopro.hu oldal. Werner Olle autóipari kutató szerint, ezek az autók gyárak, kereskedések vagy kikötők közelében parkolnak, és mind a német gyártású, mind az importált járműveket jelent. A szakértő az eladatlan járművek növekedésének fő okát az elektromos autók támogatásának 2023 decemberi megszűnésében látja.

Az eladatlan kocsik komoly költségeket jelentenek a gyártók számára, amit gyakran csak árengedményekkel tudnak csökkenteni. Az elektromos autók tárolásával kapcsolatos jelentések egyre gyakoribbak, például a BYD autói a bremerhaveni kikötőben vagy a Tesla járművei az egykori brandenburgi katonai repülőtéren. Az OEM-gyártók egyre többször jelentik be a gyártási kapacitás csökkentését vagy a termékbevezetések elhalasztását a gyengülő kereslet miatt.

Elhagyott bevásárlóközpontnál és volt NDK-s katonai repülőtéren tárolja sok ezer eladatlan autóját a Tesla

Amerikában és Németországban sem fér már el a gyárak környékén a sok autó.

A szövetségi statisztikai hivatal jelentése szerint tavaly 58 százalékkal nőtt a Németországból származó elektromos autók exportja, ami 786 ezer akkumulátoros elektromos autót jelentett 36 milliárd euró értékben. Ez azt jelenti, hogy minden negyedik Németországból külföldön eladott új autó tisztán elektromos meghajtású volt, ahogy az electrive.com beszámolt róla.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!