A kínai Geely tulajdonában lévő Volvót érintheti a nyugati autógyártók közül a leginkább érzékenyen, ha valóban bejelentik, hogy megemelik a távol-keleti villanyautókra kirótt vámokat. Bár döntés még nincs, a cég a The Times információi szerint a hírek hatására már megkezdte az előkészületeket, hogy az elektromos autói gyártását Kínából Belgiumba helyezze át. A lap szerint amellett, hogy a Volvo EX30 és EX90 gyártását az Unión belülre hozzák, az Egyesült Királyságot is innen szolgálnák ki.
Jelenleg az Európai Unióban 10 százalékos tarifa vonatkozik a Kínában gyártott elektromos járművekre, de ez az arány várhatóan 25-30 százalékra emelkedik. Az Unió azonban még mindig nem hozott végleges döntést a kérdésben, az EU ezen a héten értesíti Pekinget a tervezett új vámokról.
Egy QR-kód révén lehet leolvasni az akku „személyes” adatait.
Az említett modellek közül a Volvo EX30 gyártása 2023 végén kezdődött Kínában, ahonnan a helyi és a nemzetközi piacokat szolgálják ki. Ugyanakkor a Volvo régóta tervezi, hogy a belgiumi, genti üzemében is gyártanák az EX30-ast, a vámok veszélye azonban felgyorsítja a helyi gyártás bevezetését.
A Volvo Car egyelőre annyit nyilatkozott, hogy „korai lenne találgatni a vizsgálat vagy a lehetséges intézkedések következményeiről, a genti gyártásbővítést pedig már korábban közzétették”.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.