szerző:
Tetszett a cikk?

Napokon belül eldőlhet, extravámot kapnak-e a nyakukba az Unióban a kínai autógyártók.

A kínai Geely tulajdonában lévő Volvót érintheti a nyugati autógyártók közül a leginkább érzékenyen, ha valóban bejelentik, hogy megemelik a távol-keleti villanyautókra kirótt vámokat. Bár döntés még nincs, a cég a The Times információi szerint a hírek hatására már megkezdte az előkészületeket, hogy az elektromos autói gyártását Kínából Belgiumba helyezze át. A lap szerint amellett, hogy a Volvo EX30 és EX90 gyártását az Unión belülre hozzák, az Egyesült Királyságot is innen szolgálnák ki.

Jelenleg az Európai Unióban 10 százalékos tarifa vonatkozik a Kínában gyártott elektromos járművekre, de ez az arány várhatóan 25-30 százalékra emelkedik. Az Unió azonban még mindig nem hozott végleges döntést a kérdésben, az EU ezen a héten értesíti Pekinget a tervezett új vámokról.

A Volvo, elsőként, akkumulátor-útlevelet ad az autóihoz, de mire is jó ez?

Egy QR-kód révén lehet leolvasni az akku „személyes” adatait.

Az említett modellek közül a Volvo EX30 gyártása 2023 végén kezdődött Kínában, ahonnan a helyi és a nemzetközi piacokat szolgálják ki. Ugyanakkor a Volvo régóta tervezi, hogy a belgiumi, genti üzemében is gyártanák az EX30-ast, a vámok veszélye azonban felgyorsítja a helyi gyártás bevezetését.

A Volvo Car egyelőre annyit nyilatkozott, hogy „korai lenne találgatni a vizsgálat vagy a lehetséges intézkedések következményeiről, a genti gyártásbővítést pedig már korábban közzétették”.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!