Lemond a gyári naviról a Ferrari, mert úgy látják nincs értelme

Egyszerűen lejárt az idejük.

  • HVG HVG
Lemond a gyári naviról a Ferrari, mert úgy látják nincs értelme

A Ferrari bejelentette, hogy a Purosangue és a 12Cilindri lesz az első két új modell, amelyeknél a navigáció már nem lesz beépítve az autók operációs rendszerébe. Az olasz vállalat úgy véli, hogy az Apple CarPlay és az Android Auto zökkenőmentes integrációja a modelljei képernyőjén, valamint a felhasználóik mobiltelefonjain elérhető térképek használata sokkal egyszerűbb manapság, mint egy gyári navigációt használni. Ráadásul ezek a térképek sokkal gyorsabban is frissülnek, mint az autók saját navigációs rendszereinek térképei.

Körülbelül 15 évvel ezelőtt a műholdas navigáció még 6650 dolláros opció volt egy akkori Ferrari 458-asban.

A Ferrari termékmarketingért felelős vezetője, Emanuele Carando a Drive magazinnak arról beszélt, hogy a telefonok tükrözése sokkal felhasználóközelibb és modernebb, mint a hagyományos navigációs rendszerek. Hozzátette azt is, hogy a Ferrarikat a többség nem használja napi szinten és nem akarják, hogy az ügyfeleiknek minden egyes alkalommal lényegében újra kelljen tanulniuk a navigációs rendszert.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.