szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Itt a Ferrari 12Cilindri.

A Ferrarinál nem gondolják túl a névadást egyes modelleknél. Így történt a LaFerrinál vagy akár most, a cég legújabb modellje esetében, amelyet egyszerűen a Ferrari kedvenc motorjáról, az 1947 óta a mindig kínálatban lévő, jókora V12-esről nevezték el.

A név – olaszul Dodici Cilindri – egyben üzenet is. Nincsenek akkumulátorok, turbó, felejtsük el a károsanyag-kibocsátást csökkentő bonyolult hibrid rendszereket: a 12Cilindri motorházteteje alatt kizárólag egy 6,5 literes, szívó V12-es motor dobog, amit a 812 Superfastból lehet ismerni.

Ferrari 12Cilindri
Ferrari

A teljesítménye így is elképesztő, 830 LE, a motor nyomatéka 678 Nm, a maximális fordulatszáma pedig 9500 fordulat/perc. A 0–100-as idő 2,9 másodperc, a 0–200-as idő körülbelül 7,9 másodperc, a végsebessége pedig meghaladja a 340 km/h-t.

Az autó egyébként a múltidézés és a modern technológia sajátos keveréke. Flavio Manzoni, aki 2010 óta a Ferrari formatervezési főnöke, és akinek nevéhez több mint 60-féle Ferrari-modell kötődik már, azt mondja: a 12Cilindri olyan, mint egy űrhajó, amely enged a múlt néhány emlékének is.

Ferrari 12Cilindri
Ferrari
Ferrari 12Cilindri
Ferrari
Ferrari 12Cilindri
Ferrari

A szokatlan külsővel szemben jóval konzervatívabb a belső tér, ahol a három kijelzőből egyet az utasnak szenteltek. Az utastér egyébként is tágasabb, lévén ez egy grand tourer, és természetesen a kabintér szinte minden részletet egyénileg testre szabható. A Ferrari 12Cilindri ára kupé kivitelben 395 000 euró (153 millió forint) lesz, míg a kabrió, a Spider a hírek szerint 435 000 eurótól (170 millió forint) indul.

Ferrari 12Cilindri
Ferrari
Ferrari 12Cilindri
Ferrari
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!