szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Érkezőben a vadonatúj Porsche 911 GT2 RS, melyben vadonatúj hibrid hajtáslánc található.

A Porsche 2018 végén mutatta be a 911-es sportkocsi aktuális generációját, melynek legerősebb kivitele a 650 lóerős és 800 Nm-es produkcióra képes összkerekes Turbo S.

Nyílt titok, hogy érkezőben az ennél sokkal sportosabb csúcsmodell, az új GT2 RS, melyről most friss információk érkeztek.

A hagyományoknak megfelelően hátsókerék-hajtású új 911 GT2 RS-ben várakozások szerint a Turbo S-ben lévő 3,8 literesnél némileg nagyobb, kereken 4 literes 6 hengeres boxermotor lesz.

Tűzhöz közeli források szerint a két elektromos turbót felvonultató hibrid technika összteljesítménye az 1000 lóerőt is elérheti.

A legutóbbi 911 GT2 RS
Porsche

A mintegy 100 kilogrammos tömegnövekedést hozó hibrid technika villanymotorja a váltóban kap helyet, az akkumulátort az ülések mögött, a lehető legalacsonyabb pozícióban helyezik el.

Viszonyításképp, a Magyarországon 71,6 millió forinton nyitó első hibrid Porsche 911, a 3,6 literes szimpla elektromos turbós, 1,9 kWh aksis vadonatúj GTS 541 lóerős teljesítményű, illetve 610 Nm nyomatékú.

A 911 GTS hibrid hajtáslánca
Porsche

Az egyedi aerdinamikai csomagos új 911 GT2 RS 2026-ban mutatkozhat be, árcéduláján pedig mintegy 120 millió forintos összeg szerepel majd.

Az 1470 kilogramm tömegű előző generációs GT2 RS 700 lóerős és 750 Nm-es produkciót ad elő. A 0-100-as sprint 2,8 másodpercig tart vele, a 0-200-as gyorsulás 8,3 másodperc alatt letudható, a 0-300-hoz pedig 22,1 másodpercnyi idő szükségeltetik.

Érdekesség, hogy egy tipikus 80-120-as előzési helyzet alig 1,5 (!) másodperc alatt abszolválható a 340 km/h végsebességű autóval.

Az előző 911 GT2 RS
Porsche
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!