Tuningautókra vadásztak a rendőrök Budapesten, egy igazi ritkaságot is megállítottak
A gyanús autókat még mobil teljesítménymérő padon is megjáratták.
HVG
A Budapesti Rendőr-főkapitányság XIII. kerületi kapitánysága 2024. július 6-án este 6-tól másnap hajnali 2-ig közlekedési ellenőrzést tartott. Az ellenőrzés során a rendőrök öt átalakított jármű vezetőjét kapták el, akik ellen feljelentést tettek. Egy veszélyesen driftelő autót is lekapcsoltak, a sofőrje helyszíni bírságot kapott. Három embert előállítottak ittas vagy engedély nélküli vezetés, valamint veszélyes eszköz birtoklása miatt.
Az egyik megállított autó egy Lotus Exige volt
police.hu
Kilenc autóst helyszíni bírsággal sújtottak: hármat lejárt műszaki engedély miatt, másokat jármű átalakítása, kötelező haladási irány figyelmen kívül hagyása, lejárt jogosítvány és kézben tartott mobiltelefon használata miatt büntettek. Egy gyalogost is megbírságoltak szabálytalan közlekedés miatt.
Közigazgatási bírságot két esetben szabtak ki: ittas vezetés és tilos jelzésen való áthaladás miatt. Nyolc ember ellen szabálysértési feljelentést tettek, három forgalmi engedélyt és két pár rendszámot a helyszínen bevontak.
Teljesítménymérő pad is volt a rendőröknél
police.hu
Közúti razzia
police.hu
Mint a képeken látni, az egyik megállított autó egy Lotus Exige. A sportos apróság alig több mint 4 méter hosszú, ám 290 km/h-s végsebességre képes, 3,4 másodperc alatt van százon, és egy hatfokozatú nyitott kulisszás váltóval lehet fokozni benne a vezetési élményt. A motortérben a 420 lóerős, 3456 köbcentis V6-os, 24 szelepes turbó nélkül egység 7000-es fordulaton éri el teljesítménye maximumát, a nyomatéka 2600-as fordulattól 427 Nm.
Ha arról van szó, hogy a sportkocsik között melyik az a márka, amelynek a nevét szinte mindenki ismeri, de mégsem tudja megmondani, hogy pontosan milyen autókat gyártanak, akkor a Lotus biztosan köztük lesz. A kicsi és nagyon nyers autóival inkább szakmai körökben elismert brit sportkocsi megpróbálkozik a magyarországi szerepléssel.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.