szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A stuttgarti prémiumgyártók lokálisan zéró emissziós modelljei a legfrissebb piaci trendeknek megfelelően mostanság nem túl kelendők.

A Mercedes-Benz Cars arról számolt be, hogy az idei esztendő második negyedévében 496 700 új autót adott el, ami 4 százalékos csökkenést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

A jelzett időszakban mindössze 45 800 tisztán elektromos Mercedes személyautó talált gazdára, 25 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Plug-in hibrid Mercedesből 90 ezret helyeztek forgalomba, ami éves szinten 6 százalékos visszaesésről tesz tanúbizonyságot.

Európában a második negyedévben 157 500 kocsit értékesített a csillagos márka, ugyanannyit, mint tavaly ilyenkor. Az egyik fő piacnak tekinthető Németországban az év első felében eladott Mercedesek harmada volt elektromos vagy plug-in hibrid hajtásláncú.

2024 első hat hónapjában világszerte 959 700 kocsit adott el a Mercedes, melyből 93 400 volt elektromos, illetve 180 100 külsőleg tölthető hibrid.

Az EQS-ből és az EQS SUV-ból mindössze 2556 darabot adtak el az USA-ban az elmúlt negyedévben
László Ferenc

A szintén stuttgarti székhelyű Porsche egész pontosan 155 945 leszállított autóval zárta az első félévet, ami 7 százalékos visszaesést jelent, de Európában 6 százalékos, Németországban pedig 22 százalékos növekedést regisztrált a márka.

A Porsche-eladásokat közel 55 ezres mennyiséggel a Cayenne divatterepjáró uralja, melyből 16 százalékkal több fogyott, mint korábban.

A tisztán elektromos hajtásláncú Taycan eladásai viszont 51 százalékkal csökkentek, a mindössze 8838 darabos mennyiségben értékesített típus rossz teljesítményét többek között az éppen zajló modellfrissítéssel indokolja a vállalat.

A szintén mostanság modernizált Panamerából 13 255 darab talált gazdára, ami 25 százalékos visszaesést jelent.

A 102 millió forinton nyitó 1108 lóerős új Taycan Turbo GT
Porsche
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!