szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Koengisegg első négyszemélyes modellje az eredeti tervektől eltérően nem 3 hengeres motorral kerül forgalomba.

A Koenigsegg 2020 márciusában leplezte le első négyüléses modelljét, a Gemerát, melynek “szíve” egy mindössze 70 kilogramm tömegű 2 literes 3 hengeres benzinmotor.

A három villanymotorral kiegészített hibrid hajtáslánc 1700 lóerővel és 3500 Nm nyomatékkal bír, ami 1,9 másodperces 0–100-as szintidőt, illetve 400 km/h végsebességet tesz lehetővé.

Legalábbis ezek voltak az eredeti tervek, most ugyanis fény derült arra, hogy olyan kevesen érdeklődtek a 3 hengeres Gemera iránt, hogy az végül V8-as erőforrással kerül gyártásba.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg

A 8500-as maximális fordulatszámú 5 literes biturbó V8-as benzinmotor 1500 lóerős, illetve 1500 Nm-es produkciót ad elő, ami mellé 800 lóerővel és 1250 Nm-rel száll be a Dark Matter névre keresztelt új villanymotor.

A 2300 lóerős, illetve 2750 Nm-es produkcióra képes, kilencfokozatú automata váltós és összkerék-hajtású új Gemera 4,97 méter hosszú, 1,99 méter széles és 1,29 méter magas, illetve 2022 kilogrammot nyom a mérlegen.

Koenigsegg Gemera
Koenigsegg
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg
Koenigsegg Gemera
Koenigsegg

Az idén év végén sorozatgyártásba küldendő Gemera első példányait 2025-ben vehetik át a megrendelők, az egyelőre ismeretlen árú legújabb svéd hiperautóból 300 példányt terveznek készíteni.

Nemrégiben maga a cégalapító tulajdonos, Christian von Koenigsegg mutatta be nekünk 1385 lóerős új hiperautóját, a különleges kéziváltós CC850-et.

A cégalapító és a CC850
László Ferenc
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!