szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A legendás Porsche 911 GT1 Strassenversion kései leszármazottja szuperkönnyű és nem szenved erőhiányban.

A Porsche 911 GT1 egy 1996 és 1998 között gyártott GT1 kategóriás versenyautó, melyből homoligizációs célokból néhány utcai példány is készült, és ez utóbbi 911 GT1 Strassenversionnak állít emléket ez a most leleplezett új szupersportautó:

Tuthill GT One
Tuthill

A korábban a Singernél dolgozott Florian Flatau által tervezett karosszéria teljes egészében karbonszálas anyagból készül, így az alaptömeg mindössze 1,2 tonna.

A nemcsak versenypályás, hanem közúti használatra is minden további nélkül alkalmas Tuthill GT One 4 literes 6 hengeres szívó boxermotorja 500 lóerős teljesítményű.

Tuthill GT One
Tuthill
Tuthill GT One
Tuthill

Az ezt keveslők számára turbós verziót is kínál a brit gyártó, mely 600 lóerős kivitel az alapmodellhez hasonlóan hátsókerék-hajtású, illetve kézi kapcsolású, valamint hétfokozatú duplakuplungos automata váltóval is rendelhető.

A menetteljesítményeket és az árakat egyelőre nem hozták nyilvánosságra, mindenesetre a 22 példányban gyártandó Tuthill GT One egész biztosan nem lesz lomha és olcsó portéka.

Tuthill GT One
Tuthill
Tuthill GT One
Tuthill
Tuthill GT One
Tuthill
Tuthill GT One
Tuthill
Tuthill GT One
Tuthill

A mostanság már 4-5 milliárd forintos értéket képviselő eredeti 911 GT1 Strassenversion mozgatásáról egy 3,2 literes 6 hengeres biturbó benzinmotor gondoskodik, melynek 544 lóereje és 600 Nm-es nyomatéka könnyedén mozgatja a mindössze 1,17 méter magas és alig 1,15 tonna tömegű sportautót.

Álló helyzetből 100-as tempóra alig 3,7 másodperc alatt gyorsul fel a hatfokozatú kéziváltós 911 GT1, mely a 0–200-at is mindössze 10,5 másodperc alatt teljesíti, a végsebessége pedig 310 km/h.

Porsche 911 GT1
Classicdriver
Porsche 911 GT1
Classicdriver
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!