Máris megjelent a rendelet: elárvereztethetik a közutakon veszteglő autókat

A jogszabály 90 nap múlva, november 20-án lép hatályba.

Máris megjelent a rendelet: elárvereztethetik a közutakon veszteglő autókat

A hvg.hu csütörtökön ismertette azt a rendelettervezetet, amely aznap este már meg is jelent rendeletként a Magyar Közlönyben.

Eszerint a közútkezelők azonnal elszállíthatják a veszélyes helyen veszteglő autókat, de két órán belül az autópályák leállósávjából is elvitethetik majd a járműveket. Ha pedig egy autó akadályozza az úton végzendő munkákat, 24 órán belül eltávolíthatják. Az autó elszállításának költségeit mindenképp a tulajdonosnak kell majd kifizetnie. Az elszállított autókat csak a költségek rendezése után lehet visszakapni, és ha senki sem jelentkezik értük, a járműveket 90 nap után elárverezik, vagy a szabályok szerint hulladékként kezelik.

A hivatalos lap csütörtök esti száma sok más jogszabály-módosítást is tartalmaz. Például a rendészeti szervek ezentúl nemcsak nemzetbiztonsági, közbiztonsági, katasztrófavédelmi okokból vagy bűncselekmény felderítése érdekélben tilthatják meg valahol a pilóta nélküli légijármű-műveleteket (azaz a drónhasználatot), hanem „a jogszabályban meghatározott feladatai ellátását szolgáló képzési, felkészülési gyakorlatok végrehajtása érdekében” is.

Egy másik új jogszabály – bizonyára a repülőtéri poggyászfosztogatások elkerülése érdekében – testkamera alkalmazására kötelezi azokat, akik a légi járművekbe a poggyászok ki- és berakodását végzik.

Nemrég született az a rendelet, amely szerint az állami cégeknek 5 százalék személyi költséget kell megtakarítaniuk. Az ezalól kivételt élvező cégek hosszú listája most tovább bővült: nem lesz elbocsátás a börtönvállalatoknál („a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága tulajdonosi joggyakorlása alá tartozó társaságoknál”), valamint a Magyar Rádió Művészeti Együtteseinél és a közmédiához került Nemzeti Sportot kiadó N. S. Médiánál.

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

Valter Attila: Olyan versenynap nincs, hogy nem fáj

„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.