szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Stellantis konszern német márkája ezúttal egy üzemanyagcellás hidrogénes új modellel rukkolt elő.

A villanyautókat sok mindenért lehet szeretni, azonban a hatótávjuk és a lassú töltésük miatt sokak számára még mindig nem jelentenek életképes alternatívát.

Akadnak azonban olyan villanymotoros hajtású kocsik, melyek nem lassan tölthető, hatalmas és ólomnehéz akkumulátorból nyerik az energiát, hanem egy nagynyomású hidrogéntartályból.

Az Opel a hannoveri IAA Transportation szakkiállításon tárja először a nagyközönség elé legfrissebb ilyen modelljét, a kipufogóján mindössze vizet csepegtető Movano Hydrogent.

Opel Movano
Opel

Az akár 17 köbméteres rakterű, illetve 1370 kilogrammal terhelhető dobozos haszonjárművet alig 5 perc alatt teljesen meg lehet tankolni hidrogénnel.

A hidrogénből az üzemanyagcella elektromos áramot és vizet állít elő, melyek közül az előbbit egy 150 lóerős teljesítményű, illetve 410 Nm nyomatékú villanymotor hasznosítja.

Opel Movano
Opel

Akkumulátorból csak egy relatíve kis méretű, mindössze 11 kWh kapacitású puffer példányra van szükség, az viszont már nem annyira a napos oldalra tartozik, hogy napjainkban egyelőre még nagyon kevés helyen lehet hidrogént tankolni.

Az 500 kilométeres hatótávú újdonság sorozatgyártásról és a várható árról egyelőre nem szól a fáma.

Opel Movano
Opel

A Movano 120 lóerős dízel alapmodellje nettó 8 millió forinton nyit, a 270 lóerős elektromos kivitel pedig alaphangon 17,8 millió forintba kerül, de 4 millió forintos állami támogatás is igényelhető rá.

A Movano Electric 110 kWh kapacitású akkumulátora mintegy 430 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, és 100 kW-os DC-töltővel 55 perc alatt tölthető fel 80 százalékra.

Opel Movano
Opel
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!