szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Mintegy 7000 autót szállíthat egyszerre.

Az év elején a BYD első saját tulajdonú teherhajója – az Explorer No.1 – megkezdte útjait a tengereken, hogy Európába szállítsa a kínai cég autóit. A hétvégén a Guangzhou Shipyard International hajógyárból vízre bocsátották a kínai vállalat számára épített második, úgynevezett Ro-Ro (roll-in, roll-out) hajót is.

A BYD Hefei neve a városról származik, ahol az egyik gyártóüzem található. A hajó 7000 jármű szállítására alkalmas, és földgázból (LNG) és fűtőolajból álló kettős üzemanyagú meghajtási rendszert használ, hogy megfeleljen mind a belső égésű motoros autók, mind az elektromos járművek rakodási követelményeinek.

Kimagaslik az autóiparból a BYD, 900 ezer dolgozójuk van

Ez nagyjából annyi, mint a Volkswagen-csoportnak és a Hondának együtt.

A hajó 199,9 méter hosszú, 38 méter széles, 9 méter mély és 18,5 csomós (34 km/h) üzemi sebességgel rendelkezik, és a BYD fontolgatja, hogy továbbra is a gyárak helye szerinti városokról nevezi el hajóit.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!