szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Lassan nem marad olyan autóiparban érintett európai szereplő, akit nem érint a szektor válsága.

A német autóipar óriása, a világ legnagyobb autóalkatrész-beszállítója a Bosch jelentette be, hogy 5550 munkahelyet szüntet meg a következő években – írja a Reuters.

A vállalat döntésének hátterében az olcsóbb kínai versenytársak fokozódó nyomása és a kereslet gyengülése áll. A tervezett leépítések jelentős része az intelligens vezetési technológiák fejlesztői körében lesz, ami 3500 állást jelent, és az elbocsátások felét Németországban hajtják végre.

Európában „az üzleti szektor olyan beszállítókkal versenyez, akik alacsonyabb költségszerkezetű országokban termelnek, nyilvánvaló előnyökkel” – közölte a német cég. A Bosch különösen az autóipari divízióban tervez leépítést, ahonnan bevételeinek csaknem kétharmadát szerzi, de a szerszámiparban és a háztartási gépeket gyártó területen is sor kerülhet rá.

Az érdekükben vezette be az EU, de épp a nagy európai autógyárak ellenzik a kínai e-autók extra megvámolását

Felhúzta az EU a kínai autók előtt a vámfalat, amit könnyű megkerülni. Kérdés, a szigor segít-e a bajba került európai gyártókon?

A hildesheimi üzem az egyik, amely komoly veszélyben van, ahol 2032-ig 750 álláshely megszüntetését tervezik, ebből 600-at már 2026 végéig. A Stuttgart közelében található Schwaebisch Gmuend-i üzemben 2027 és 2030 között 1300 munkahelyet szüntetnek meg, ahol a Bosch kormányrendszereket gyártó részlege működik.

Másfél milliárd eurós bércsökkentést vállalnak a Volkswagen dolgozói, hogy megússzák az elbocsátásokat

Az ajánlattal párhuzamosan sztrájkkal fenyegettek, ha továbbra sincs megnyugtató vállalás a cég részéről a munkahelyek megtartására.

A Bosch bejelentése heves ellenállást váltott ki a vállalat üzemi tanácsából és az IG Metall szakszervezetből. Frank Sell, az üzemi tanács helyettes vezetője kijelentette, hogy minden lehetséges szinten ellenállást szerveznek a tervezett intézkedésekkel szemben.

A Bosch mellett, az olyan nagy autóipari beszállítók, mint a ZF vagy a Schaeffler, már korábban bejelentettek hasonló leépítéseket. A német autóipar történelmi válsága ugyanakkor egyre inkább arra kényszeríti a szereplőket, hogy alapvetően újragondolják stratégiáikat az ágazat jövőjének biztosítása érdekében.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!