szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

“Tavares nem fog hiányozni” – mondta az egyik olasz szakszervezet elnöke.

Az olasz kormány igyekszik mindent megtenni a csökkenő forgalmú Stellantis olaszországi munkahelyeinek a megmentéséért Carlos Tavares vezérigazgató lemondása után. Az olasz kormányfő, Giorgia Meloni médiajelentések szerint úgy fogalmazott, “mindent megteszünk a foglalkoztatás és a beszállítóipar védelmében. December közepén kerekasztal-beszélgetést hívtunk össze a Stellantisszal.”

A csökkenő eladások miatti munkahely-leépítéssel kapcsolatos aggodalmak közepette “a Stellantisnak erkölcsi kötelessége Olaszországban működni” – jelentette ki Antonio Tajani külügyminiszter, miniszterelnök-helyettes a Stellantis vezérigazgatója Carlos Tavares lemondása után. “Úgy vélem, hogy az állam által nyújtott támogatás után a vállalatnak erkölcsi kötelessége, hogy folytassa tevékenységét hazánkban, figyelembe véve a folyamatban lévő változásokat is” – mondta Tajani. “Európának is ki kell vennie azonban a részét, és bizonyos szabályokat meg kell változtatniuk. Gondolok itt a nem elektromos autók gyártásának 2035-től kezdődő blokkolására. Van tehát járható út” – tette hozzá Tajani.

A képviselőház ipari bizottságának elnöke, Alberto Gusmeroli felszólította a Stellantis igazgatótanácsának elnökét, John Elkannt, hogy számoljon be az olasz parlamentnek az autógyártó jövőbeli kilátásairól a Carlos Tavares cégfőnöktől való elválást követően. Adolfo Urso ipari miniszter hétfőn délután telefonon beszélt az Egyesült Államokban tartózkodó Elkannal. A beszélgetés során december 17-re egy találkozót beszélt meg a római ipari minisztériumban. Tavares a Fiat Chrysler és a Peugeot 2020-as egyesülésének egyik tervezője volt.

Egy teljesítménypszichopatával kevesebb: miért kellett lemondania Carlos Tavaresnek a Stellantis éléről?

A portugál szakember leginkább arról volt a leginkább ismert, hogy kíméletlenül tud költséget csökkenteni. Vádlói szerint azonban sokszor a saját hírnevét védte, nem pedig a cég túlélésével foglalkozott. Egy biztos: egy rendkívüli szakemberrel lett kevesebb az autóiparban.

Októberben a portugál Tavares egy parlamenti meghallgatáson azt mondta, hogy az olaszországi autógyártás túl drága lesz, ha a kormány nem nyújt új ösztönzőket az ágazat számára. Ennek következtében nem zárta ki az elbocsátásokat a Stellantis olaszországi üzemeiben. “Tavares nem fog hiányozni” – mondta Luigi Sbarra, a CISL szakszervezet elnöke hétfőn a Sky televíziónak.

A Stellantis a Peugeot, Citroen, Fiat, Opel, Chrysler és Jeep márkák tulajdonosa. A Stellantis személygépkocsik eladásai Olaszországban 24,6 százalékkal 30 817 járműre csökkentek novemberben a 2023-as év azonos hónapjához képest – jelentette be hétfőn az autógyártó. Piaci részesedése 29,3 százalékról 24,7 százalékra csökkent. A 2024-es év 11 hónapjában a csoport világszerte 428 205 járművet értékesített, ami 9,4 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Piaci részesedése 32,4 százalékról 29,4 százalékra csökkent.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!