szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

Már nem kell sokat várnunk a kínai gyártó első szilárdtest-akkumulátorára.

Az első európai gyárát Szegeden gőzerővel építő BYD arról számolt be, hogy már tavaly megkezdte 20 Ah-s és 60 Ah-s szilárdtest-akkumulátorainak próbagyártását.

A kínai gyártó felfedte, hogy a szulfid elektrolitos új generációs telepek várhatóan 2027-ben debütálnak a piacon, széles körben történő elterjedésük pedig három évvel későbbre várható.

Az eleinte a középkategóriás és drágább BYD-kben felbukkanó újfajta akkumulátor a jelenlegi társaihoz képest azonos méret mellett jelentősen nagyobb kapacitást, illetve kisebb méret mellett hasonló kapacitást kínál.

A BYD legújabb modellje, a Sealion 7 nemrégiben érkezett meg Magyarországra
László Ferenc

A szupergyorsan tölthető szilárdtest-akkumulátor eleinte nem lesz olcsó, azonban a BYD abban bízik, hogy a gyártás felfuttatását követően nem lesz lényeges árkülönbség a régi és az új aksik között.

A vállalat szerint az új technológia nem söpri ki azonnal a régit, a jelenlegi lítium-vasfoszfát telepek várhatóan 15-20 évig velünk fognak maradni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!