Egy rubelért adta el, százmilliárdért kaphatná vissza orosz gyárát a Renault
A franciák második leganyobb piaca volt Oroszország, és a togliatti gyár most is ontja magából a Ladákat, csak már nem Renault-tulajdonként.
HVG
Az Avtovaz szerint a Renault-nak legalább 112 milliárd rubelt, 1,3 milliárd dollárt kellene fizetnie, ha vissza akarná vásárolni korábbi oroszországi érdekeltségeit. A francia autógyártó 2022-ben, az ukrajnai invázió után mindössze egy rubelért adta el 67,6%-os részesedését az Avtovazban, de azóta az orosz állam jelentős beruházásokat hajtott végre, amelyeket most meg akar téríteni – írja a Reuters.
A Renault egyelőre nem kívánta kommentálni az Avtovaz megjegyzéseit. Az Oroszországba való visszatérés kérdésében hivatalos álláspontja a következő: “Rövid távon nem látunk változást.” A korábbi megállapodás hatéves visszavásárlási opciót biztosított ugyan, de a feltételek a francia cég szerint nem kedvezőek. Az Avtovaz vezérigazgatója, Maxim Szokolov hangsúlyozta, hogy az orosz állam komoly összegeket fektetett az autógyártó modernizálásába, így a visszavásárlás ára nem lehet azonos a korábbi, jelképes összeggel.
A Renault a háború miatt vonult ki Oroszországból.
Az Avtovaz az elmúlt két évben jelentősen növelte termelését, és versenyben maradt a kínai autógyártókkal is. A Lada eladásai 2024-ben 30%-kal nőttek, elérve a 460 000 darabot, miközben a Renault távozása utáni kezdeti visszaesést sikerült ellensúlyozni.
1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.