szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A Karma Amaris egy hatótávnövelő funkciós elektromos hajtású új sportkupé.

A Fisker 2008-ban a világ egyik első plugin hibrid személyautójaként mutatta be a Karma nevezetű sportszedánt, melyből 2011 és 2012 során mintegy 2 450 példány készült. A vállalat 2012-ben kényszerűen lehúzta a redőnyt, majd pedig 2014-ben egy kínai cég, a Wanxiang felvásárolta a cég szellemi tulajdonait és gyártósorait.

A Karma Automotive névre keresztelt új cég az elmúlt időkben több tisztán elektromos és hibrid modellel is előrukkolt, és most itt a legfrissebb újdonsága, az Amaris.

Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma

A tavaly márciusban leleplezett négyajtós Gyesera által is használt platformra épülő, alumínium karosszériás Amaris egy hatótávnövelő funkciós elektromos hajtásláncú szemrevaló kupé.

A 22 colos kerekeken gördülő legújabb Karmában egy 4 hengeres turbós benzinmotor termel áramot, melyről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy nagyobb méretű, mint a Reveróban lévő 1,5 literes 3 hengeres erőforrás.

A 3,6 másodperces 0–100-as gyorsulású és 266 km/h végsebességű Amaris sorozatgyártása 2026 végén kezdődik meg, az árakkal kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott a gyártó.

Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!