A villanyt és a benzint sem veti meg a legújabb szemrevaló sportkupé

A Karma Amaris egy hatótávnövelő funkciós elektromos hajtású új sportkupé.

  • HVG HVG
A villanyt és a benzint sem veti meg a legújabb szemrevaló sportkupé

A Fisker 2008-ban a világ egyik első plugin hibrid személyautójaként mutatta be a Karma nevezetű sportszedánt, melyből 2011 és 2012 során mintegy 2 450 példány készült. A vállalat 2012-ben kényszerűen lehúzta a redőnyt, majd pedig 2014-ben egy kínai cég, a Wanxiang felvásárolta a cég szellemi tulajdonait és gyártósorait.

A Karma Automotive névre keresztelt új cég az elmúlt időkben több tisztán elektromos és hibrid modellel is előrukkolt, és most itt a legfrissebb újdonsága, az Amaris.

Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma

A tavaly márciusban leleplezett négyajtós Gyesera által is használt platformra épülő, alumínium karosszériás Amaris egy hatótávnövelő funkciós elektromos hajtásláncú szemrevaló kupé.

A 22 colos kerekeken gördülő legújabb Karmában egy 4 hengeres turbós benzinmotor termel áramot, melyről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy nagyobb méretű, mint a Reveróban lévő 1,5 literes 3 hengeres erőforrás.

A 3,6 másodperces 0–100-as gyorsulású és 266 km/h végsebességű Amaris sorozatgyártása 2026 végén kezdődik meg, az árakkal kapcsolatban egyelőre nem nyilatkozott a gyártó.

Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma
Karma Amaris
Karma
Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

Megszavazták a módosított költségvetést, de Budapest csak időt nyert, életet nem - közvetítésünk a Fővárosi Közgyűlés üléséről

A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.