szerző:
HVG
Tetszett a cikk?

A jó öreg Volkswagen Bogár többe kerül, mint egy vadonatúj 8-as Golf.

A Volkswagen Käfer gyártása 1938 végén kezdődött meg, az utolsó példány pedig 2003 nyarán látta meg a napvilágot. Az első igazi népautót 1978 januárjáig gyártották szülőhazájában, Németországban, az utána készült Bogarak pedig Brazíliában és Mexikóban készültek.

Az alábbi fotókon látható, éppen új gazdára váró VW Bogár 1986-ban hagyta el a gyártósort, és érdekessége, hogy lényegében sohasem használták.

VW Bogár
Mobile.de
VW Bogár
Mobile.de

A 34 lóerős teljesítményű 1,2 literes farmotorral rendelkező régi/új autó eddig mindössze 74 kilométert hagyott maga mögött, és még sosem volt hivatalosan forgalomba helyezve

A Németországban eladásra kínált VW egy német piacra szánt igen jól felszerelt 50. évfordulós jubileumi modell, melyből mindössze 3150 példány készült.

A metálszürke fényezésű, fekete belsejű régi Volkswagen árcéduláján 30 ezer eurós, vagyis átszámítva mintegy 12,1 millió forintos összeg olvasható. Viszonyításképp a vadonatúj 8-as Golf német alapára 28 330 euró, vagyis körülbelül 11,5 millió forint.

VW Bogár
Mobile.de
VW Bogár
Mobile.de
VW Bogár
Mobile.de
VW Bogár
Mobile.de
VW Bogár
Mobile.de
VW Bogár
Mobile.de
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!