Több erővel, de kézi váltó nélkül debütált a legújabb Porsche 911

Az összkerékhajtású új Porsche 911 4S háromféle karosszériaváltozatban támad.

  • HVG HVG
Több erővel, de kézi váltó nélkül debütált a legújabb Porsche 911

A Porsche leleplezte a hátsókerék-hajtású 911 Carrera S és az összkerekes hibrid 911 Carrera GTS közé ékelődő négykerék-hajtású 911 Carrera 4S legfrissebb változatát.

Porsche 911 Carrera 4S
Porsche

A kupé, kabrió és targa változatokban készülő újdonság elsősorban megújult lökhárítóiról és alapáron mátrix LED-technológiájú fényszóróiról ismerszik meg.

A korábbiaknál magasabb alapfelszereltségű 4S-modellek 3 literes, 6 hengeres biturbó boxermotorjának teljesítménye 30 lóerővel nőtt, így már 480 lóerő áll a sofőr rendelkezésére.

Porsche 911 Carrera 4S
Porsche
Porsche 911 Carrera 4S
Porsche

Az 530 Nm-es csúcsnyomatékú erőforrás 3,3 másodperces 0–100-as gyorsulást, illetve 308 km/h végsebességet tesz lehetővé.

A 20-21 colos kerekekkel szerelt 911 Carrera 4S kizárólag nyolcfokozatú, dupla kuplungos automata váltóval készül, a kézi váltó szerelmesei jobban teszik, ha inkább a Carrera T vagy a GT3 felé kacsintgatnak.

Porsche 911 Carrera 4S
Porsche
Porsche 911 Carrera 4S
Porsche
Porsche 911 Carrera 4S
Porsche
Porsche 911 Carrera 4S
Porsche
Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

Mindenre elszánt fanatikusok vagy halálba nyomorított iskolások – Kik voltak a kamikazék?

1944 őszére a japán legfelsőbb vezetésben is mindenki tudta, hogy a háború erősen vesztésre áll. A hadi helyzeten egy első látásra példátlannak tűnő új taktikával igyekeztek fordítani: fiatal, gyakran az iskolapadból éppen csak kiesett, brutális módszerekkel kiképzett pilóták ezreit küldték a biztos halálba. A japán kapituláció és az utolsó öngyilkos küldetés nyolcvanadik évfordulóján a kamikaze hadviselés történetét idézzük fel.