Szinte gombokért lehet a miénk az Audi egykori V8-as zászlóshajó luxusautója

Ez az izmos 8 hengeres szívó erőforrással szerelt ingolstadti szedán a 90-es évek elejéig tekeri vissza az idő kerekét.

  • HVG HVG
Szinte gombokért lehet a miénk az Audi egykori V8-as zászlóshajó luxusautója

Az Audi 1988 őszén mutatta be első igazi zászlóshajó kategóriás luxusautóját, a nemes egyszerűséggel csak V8 néven emlegetett szedánt, melyből 1994 elejéig mindössze 21 ezer darab készült.

És ezek közül most eladósorba került egy jó állapotnak örvendő 1993 novemberi példány, mellyel az elmúlt 32 évben mintegy 227 ezer kilométert tettek meg.

Audi V8
Mobile.de

A németországi Bottropban állomásozó quattro összkerék-hajtású Audi V8 árcéduláján 17900 eurós (7,2 millió forint) összeg olvasható akkor, amikor a legolcsóbb új Audi jelenleg 22950 euróba (9,2 millió forint) kerül.

Utóbbi összeg ellenében egy 95 lóerős 1 literes 3 hengeres motorral és ötfokozatú kézi váltóval szerelt A1 25 TFSI vezethető haza.

Audi V8
Mobile.de

Értelemszerűen a bézs bőrbelsős régi Audi V8 fenntartási költségei jelentősen magasabbak az új A1-esénél, cserébe viszont 280 lóerős teljesítménnyel és 400 Nm-es nyomatékkal kényeztet a 4,2 literes 8 hengeres motor.

Audi V8
Mobile.de

A négyfokozatú automata váltós 1,7 tonnás limuzin 7,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100-as tempóra és 249 km/h a végsebessége.

A típus utódja az elsőgenerációs Audi A8 lett, mely 1994-től 2002-ig volt kapható, és amelyet a gyártás végén 420 lóerős 6 literes W12-es motorral is szereltek.

Audi V8
Mobile.de
Audi V8
Mobile.de
Audi V8
Mobile.de
Audi V8
Mobile.de
Audi V8
Mobile.de
Audi V8
Mobile.de