Az 1987-ben debütált F40 volt az utolsó olyan Ferrari, mely még a cégalapító Enzo Ferrari jóváhagyásával látott napvilágot.
Ebből a 478 lóerős 2,9 literes biturbó V8-as motorral szerelt, 0-ról 100-ra alig 4,8 másodperc alatt gyorsuló és 313 km/h végsebességű hátsókerék-hajtású típusból 1992-ig alig 1311 példány készült.


De az F40 még így is sokkal gyakoribb, mint a legfőbb riválisának számító Porsche 959, melyből 1987-ben és 1988-ban összesen 292 darab készült.
És ezek közül egy 1988 áprilisában Franciaországban forgalomba helyezett, ezüstmetál fényezésű és fekete bőrbelsős példány most eladósorba került az Egyesült Államokban


Az 2-2,5 millió dolláros, vagyis átszámítva mintegy 690-860 millió forintos értéket képviselő remek állapotú sportkocsival eddig kevesebb, mint 24 ezer kilométert tettek meg.
A típus új korában mintegy 225 ezer dollárba került, de egy-egy darabot közel 450 ezer dollárnak megfelelő összegből tudtak csak legyártani, vagyis ilyen szempontból veszteséges volt az előállítása.


Az augusztus közepén egy kaliforniai árverésen kalapács alá kerülő autó Canepa tuningot kapott, mely 600 lóerőre növelt teljesítményt, illetve egyedi sportfutóművet jelent.
A 2,85 literes léghűtéses 6 hengeres biturbó boxermotor gyári állapotában 6500-as fordulatszámon 450 lóerős teljesítményt ad le, ami mellé 5500-tól lehívható 500 Nm-es csúcsnyomaték társul.


A hatfokozatú kézi váltós és összkerékhajtású 80-as évekbeli szupersportkocsi 3,7 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, ami még mai mércével mérve is igen komoly produkciónak tekinthető.
Az 1,45 tonnás Porsche 959 13,3 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 200-ra, és a német autópályákon adott esetben akár 317 km/h-val is lehet száguldani vele.


