88 éves korában elhunyt Ercole Spada az elmúlt évtizedek egyik fontos autótervezője. Spada 1937-ben született Busto Arsizióban, és már fiatalon a formatervezés felé fordult: a milánói Istituto Technico Industriale Feltrinelliben tanult, majd 1960-ban a legendás Zagato stúdióhoz csatlakozott, ahol rövidesen főtervezővé léptették elő – írja a Motor1 oldal.
Nevéhez fűződik többek között az Aston Martin DB4 GT Zagato, az Alfa Romeo Giulietta SZ és Giulia TZ, valamint a Lancia Flavia Sport formaterve. A “coda tronca”, azaz a Kamm-farok elv következetes alkalmazásával forradalmasította az aerodinamikai megközelítést, stílusát pedig csak évekkel később értékelte igazán a szakma.
Pályafutása során dolgozott a Ghiánál, a BMW-nél, az IDEA Intézetnél és természetesen újra a Zagatónál is. A BMW-nél Claus Luthe-val közösen tervezte meg a 7-es sorozat második generációját (E32, 1986) és az 5-ös sorozat harmadik szériáját (E34, 1988), melyek a mai napig a márka egyik legsikeresebb, letisztult formavilágú modelljei közé tartoznak.

BMW 7-es sorozat (E32)
BMW
Az olasz IDEA-nál Spada keze nyomát viseli több Fiat- és Lancia-modell (Tipo, Tempra, Dedra, Nuova Delta), valamint az Alfa Romeo 155 és 166 is. 2006-tól Spadaconcept nevű saját stúdióját vezette fiával, Paolóval: itt született például a futurisztikus Codatronca sportautó.