szerző:
automenedzser.hu

A Skoda Superb lehet fapados és lehet elegáns, egy nem lehet: kicsi.

Sok fotó a galériában. Kattintson a képre!
©

A Skoda Superb lehet fapados és lehet elegáns, egy nem lehet: kicsi. Bár az autó szélességét érhetné kritika, csak a luxus osztályból lefele nézve lehet panaszkodni a szűkösségére (nyolc centivel lesz szélesebb az utód), az átlag autósnak hatalmas kocsi a legnagyobb Skoda. Hát még a kombi - ennél nagyobbat botorság választani, amit ez nem nyel be és el, az nem személyautóba való. Igaz ez az emberekre is.

A Superb Elegance felszereltsége minden igényt kielégít, pazar mind céges, mind pedig magánfelhasználás szempontjából. Ezért van nehéz helyzetben, aki többet akar. A Skoda lehetőséget ad arra, hogy fényűző palotát varázsoljunk a Superbből, akár valódi sofőrős limuzinná, vagy kombivá léptethetjük elő. A magyar miniszterek és államtitkárok cégautóinál szerényebben fogott a toll, a hátsó ülésfűtést is ajándékba adta az importőr, a kocsik többsége alig jobban felszerelt a belépő modellnél. Nem úgy a Laurin & Klement változat, amely extravagánsan kényezteti utasait és vezetőjét.

Az autó a leggazdagabb felszereltségű Elegance kivitelen alapul, kiegészítve további optikai és kényelmi felszerelésekkel, így kölcsönözve egyedi megjelenést és stílust a Skoda zászlóshajójának. A 18 hüvelykes, kizárólag a Superb Laurin & Klement modellhez választható Sirius könnyűfém keréktárcsák, és az első sárvédő L&K plakettje már első ránézésre megkülönböztetik ezt a különleges modellt.

Az ajtót kinyitva megláthatjuk az új küszöbdíszeket, majd szemügyre vehetjük az egyedi belső elemeit: az elektromosan állítható, L&K jelzéssel díszített bőrüléseket, a kivehető szőnyegbetéteket, a műszerfal zongoralakk-hatású dekorcsíkját. A kényelmes utazást szolgálja a sötétített hátsó oldalablak, az akár tíz hangszórón megszólaló rádió (tesztautónkban felárér csúcs hifi és csúcs navigáció lapult meg) rádió, valamint az automatikusan elsötétedő külső és belső tükrök. A hátsó mellett első parkolóradar segít a manőverezésben.

További opcionális kiegészítők állnak rendelkezésre, ha tovább dobáljuk a százezreket: szellőztethető bőrülések, navigáció TV tunerrel, intelligens kulcs nélküli rendszer.

A Laurin & Klement csomag a Superb és Superb Combi modellekhez egyaránt elérhető. A motorválaszték háromtagú, két benzines és egy turbódízel motort foglal magába. Ára limuzin modellhez 847 090 forint (hátsó lámpája LED-es), kombi esetén 801 370 forint. A Columbus navigáció felára 440 ezer, a dupla panorámatetőé 345 ezer forint, a 10 hangszórós hangrendszerért további 130 ezer forintot kérnek. Tesztautónk ára így 12 millió forint fölé hízott, ami pont a duplája a flottabeszerzéssel kialkudott miniszteri autók árának.

A tesztelt változat barna bőrkárpitja nem lopta be magát a szívembe, az autó sötét belsejét jobban feldobná a bézs enteriőr. A felnik tetszettek, de hogy őszinte legyek, ha pénzt kellene adni a csomagért, akkor inkább kihagynám. Persze ingyen, az importőr vagy a kereskedő ajándékaként köszönettel elfogadnám.

A csúcs Superbet autópályán hajtottuk, 1300 kilométeren át volt a társunk, hárman, négyen, de még öten is utaztunk vele. Panasz akkor sem volt, rá, igaz a sörszállítás nem megoldott: indulás előtt ajánlott benyelni a megkezdett korsót vagy poharat. Az útra hatodikként bevett nyírségi calvados a csomagtartó egyik oldalsó rekeszében várta sorsa beteljesülését. Mivel hokivébén voltunk, nem szenvedett sokáig. Ahogy a Superb sem az autópályán, a 170 lovas dízelmotor DSG dupla kuplungos váltóval társítva parádésan uralta a belső sávot, amikor nagyon kellett haladni, a 200-as tempótól sem riadt vissza (160 kilométer/óránál 3500-at, 200-nál 4500-at forog a főtengely percenként). Az erőltetett menet és az átlagos 100 kilométer/órás sebesség mellett az 1300 kilométeres tesztúton 6,8 liter gázolajat égetett el a cseh óriás 100 kilométerenként. Futóműve kiválóan szolgálta a dinamikus haladást, nagy sebességnél is szépen tapadt a kanyarokban, csomagtartója mindent bekapott, mint a magyar kapus az osztrák meccs utolsó harmadában.

Biró Csongor

Műszaki adatok

Skoda Superb Combi 2,0 CR TDI DSG Laurin & Klement

MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1968
Környezetvédelmi besorolás Euro 5
Max. teljesítmény lóerő

170 lóerő 4200-as fordulaton

Max. nyomaték: Nm

350 Nm 1750-2500-as fordulaton

MÉRETEK
Tengelytáv (mm)

2758

Hosszúság/szélesség/magasság (mm)

4838 / 1817 / 1510

Csomagtér

633-1865 liter

Saját tömeg (kg) 1594
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 218
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 8,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 7,5
Országúti 5,2
Vegyes 6,1
Tesztfogyasztás 6,7
CO2 kibocsátás (g/km) 159
ÁRA 11,1 millió forinttól

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Lezuhant egy siklóernyős Iszkaszentgyörgynél

Lezuhant egy siklóernyős Iszkaszentgyörgynél

Nem veszik komolyan Magyarországon a nők segítségkérését

Nem veszik komolyan Magyarországon a nők segítségkérését

Elkószált egy királypiton a Rómain

Elkószált egy királypiton a Rómain

Kigyulladt egy lakás Budapesten, három kisgyerek volt benne, felnőtt nélkül

Kigyulladt egy lakás Budapesten, három kisgyerek volt benne, felnőtt nélkül

Az új filmkormánybiztos új munkakört is kap

Az új filmkormánybiztos új munkakört is kap

Tízezreket evakuáltak Kínában a Bailu tájfun érkezése miatt

Tízezreket evakuáltak Kínában a Bailu tájfun érkezése miatt