Sztrájkot hirdettek az év végére a Germanwingsnél
A német légiutas-kísérők független szakszervezete jelentett be munkabeszüntetést a Lufthansa csoporthoz tartozó Germanwings légitársaságnál hétfőtől három napig.
A német légiutas-kísérők független szakszervezete jelentett be munkabeszüntetést a Lufthansa csoporthoz tartozó Germanwings légitársaságnál hétfőtől három napig.
A Ryanair és a Germanwings gépe is Bordeaux-ban landolt. Utasrosszullét miatt kellett Franciaországban leszállniuk a Spanyolországba és Portugáliába tartó járatoknak.
A német Bild nyilvánosságra hozta a Germanwings-gépet hegynek vezető pilóta utolsó levelét, amelyet orvosának írt két héttel a katasztrófa előtt. A 27 éves Andreas Lubitz súlyosan depressziós volt, nem tudott aludni, és attól félt, hogy megvakult. Erős gyógyszereket szedett, mégis engedték repülni.
Egy uniós munkacsoport azt javasolja a Germanwings gép tragédiája után, hogy minden pilóta essen át pszichológiai vizsgálaton.
Az ügyészség szerint a Germanwings-gépet az Alpoknak vezető német pilóta csak a katasztrófa előtti egy hónapban 7 orvosnál járt, de az elmúlt 5 évben 41 különböző szakembert keresett fel panaszaival. A francia ügyész szerint Andreas Lubitz fel se szállhatott volna a géppel, ugyanis repülésre alkalmatlan volt a pszichés állapota.
A német ügyészség kiderítette: a repülőt szándékosan a francia Alpoknak kormányozó német pilóta a katasztrófa előtti két évben nem egy orvosnál járt, ráadásul többféle panasza is volt.
Az Airbus A320-as gép útját a lehető legpontosabban kívánják rekonstruálni: a fekete dobozok által rögzített sebességváltást és süllyedést is beleértve, vagyis éppen úgy akarják vezetni a tesztgépet, mint a 149 ember halálát okozó Lubitz.
Vízhajtó hatású szert keverhetett Andreas Lubitz a pilóta italába, akinek így el kellett hagynia a pilótafülkét – ez a legfrissebb spekuláció a német bulvársajtóban a Germanwings-gép katasztrófájával kapcsolatosan.
A repülési adatokat tartalmazó második fekete dobozt csütörtökön találták meg, mára kiderült: a másodpilóta folyamatosan növelte a gép sebességét, mielőtt nekihajtott a hegynek és ezzel elpusztította a gépet, rajta 149 másik emberrel.
A német sajtó szerint Andreas Lubitz az őt kezelő orvosainak nem mondta meg, hogy újra munkába állt, pedig egy pár hónappal ezelőtti autóbalesete után gondjai voltak a látásával.