Fél éve nem működik a mozgáskorlátozottak számára készült lift a Kútvölgyi Tömbben
Az intézmény felújítása nem rég fejeződött be több mint tízmilliárd forint uniós támogatás felhasználásával, ám a liftre május óta nem kapnak engedélyt.
Az intézmény felújítása nem rég fejeződött be több mint tízmilliárd forint uniós támogatás felhasználásával, ám a liftre május óta nem kapnak engedélyt.
A világon minden hatodik ember él valamilyen fogyatékossággal, és ugyanennyi időskorú használ digitális eszközöket, termékeket, szolgáltatásokat – már ha tud. Az égető hiányosságokat most mindenképpen pótolni kell, hiszen 2025 júliusában hatályba lép az akadálymentességi szabályozás Magyarországon is. A szakértő szerint az akadálymentesítésben üzleti lehetőségek is rejlenek, hiszen potenciális ügyfelek széles körét tudják bevonzani az időben kapcsoló vállalatok. Persze ugyanígy el is veszíthetik őket.
A BMW-hez tartozó brit márka újdonságát kifejezetten kerekesszékesek által történő használatra optimalizálták.
A miniszter is tudja, hogy törvénysértő úgy felújítani a hármas metrót, hogy nincs minden állomáson lift. A "közeljövőben" egyeztetnek Tarlós Istvánnal arról, "hogy miben tudna segíteni a kormány”. Videó.
A Google Magyarországon is elérhetővé tette azt a funkciót Térkép alkalmazásában, amelynek segítségével a felhasználók már utazásuk megtervezésénél láthatják, mely épületek, liftek, éttermek, azok, amelyek akadálymentesen megközelíthetőek. A felhasználók közreműködésével a térképen egyre több, valós idejű információ lesz elérhető az akadálymentesített létesítményekkel kapcsolatban.
A fővárosban sokszor nehéz parkolóhelyet találni, így aztán egyesek igen kreatív, és persze a legkevésbé sem szabályos módon teszik le autójukat.
A többnyelvű elköszönő feliratra odafigyeltek, a tényleges akadálymentesítésre már kevésbé a szentedrei HÉV-aluljáró felújításánál – derül ki a Magyar Kétfarkú Kutya Párt videójából.
Eddig csak hétvégén jártak az 1-esre a Nagykörúton villamosai, nyár elejétől már munkanapokon is fognak.
Most még gyalogolnia és lépcsőznie kell annak, aki a 14-es villamosról szeretne átszállni az esztergomi vonatokra. A tervek szerint év végére ez megváltozik, mert a két vonalhoz lesz végre közvetlen kapcsolat.
December 17-étől az 1-es villamos vonalán is közlekednek hétvégenként Combinók. A BKK szerint jövő februártól, hétvégenként már csak alacsonypadlós járművek járnak majd ezen a viszonylaton is.
Újabb nagy változás jön a dél-budai villamoshálózaton. Augusztus 28-ától újra teljes illetve vonalukon járhatnak a 19-es, a 41-es, a 47-es, a 48-as, a 49-es, az 56-os és az 56A villamosok, de a Bartók Béla úton valamint a Fehérvári úton még januárig tart a korszerűsítés. Az Alkotás utcán és a Villányi úton ugyanakkor leállítják a villamosokat, mert ott is elkezdik átépíteni a peronokat, összesen 20-at – közölte a BKK pénteken.
Jövőre nemcsak a reggel hat és éjfél közötti időszakra, hanem a műsoridő teljes egészére vonatkozik az „akadálymentesítés”, hogy a hallássérültek is folyamatosan nézhessenek tévét – erről beszélt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnöke hétfőn Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének szakmai napján.
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének elnökség szerint elképesztő és teljességgel elfogadhatatlan, hogy a MÁV-nál olyan új Intercity-kocsikat terveztek, amelyek nem akadálymentesek, és a kerekesszékes utasokat külön vagonokban akarnák utaztatni. A Népszabadság múlt héten írt arról, hogy át kell terveztetni az új IC+ kocsikat, egyebek mellett azért, mert nem akadálymentesek. A MÁV szerint nem volt céljuk a tervezéskor „speciális igények” kiszolgálása.
Át kell tervezni a vasút új InterCity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne használni a vagonokat. De vannak más gondok is. A Népszabadság szerint a MÁV elismerte a hibát.