szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Most még gyalogolnia és lépcsőznie kell annak, aki a 14-es villamosról szeretne átszállni az esztergomi vonatokra. A tervek szerint év végére ez megváltozik, mert a két vonalhoz lesz végre közvetlen kapcsolat.

A 14-es villamos a Gyöngyösi utca és az angyalföldi kocsiszín közötti szakaszon találkozik az esztergomi vasútvonallal. A két hálózat merőlegesen keresztezi egymást, de nincsenek egy szintben, a vonatok a villamossínek felett haladnak el. Az aluljáró két oldalán az autók haladnak, középen futnak a villamosvágányok, és szinte töksötétben. Pislákolnak ugyan lámpák, de az aluljáró nagyon elhanyagolt, és az esetek nagy részében koszos is.

Elvileg ez is változhat a hamarosan induló átépítéssel. Bizonyos munkálatokat elkezdtek már, a vonathoz felvezető lépcsőket lezárták korábban. A magyarépítők.hu szerint a május első felében induló projekt hozhat majd látványos változás. Valamivel több mint 355 millió forintból új villamosmegállót építenek a Béke úton, a Madridi út vonalában, és ezzel közvetlen átszállási kapcsolatot hoznak létre Angyalföld vasútállomás és a 14-es villamos között.

A kivitelezést az A-Híd Zrt. nyerte. Decemberig két új szélsőperont építenek, amelyeket akadálymentesen lehet megközelíteni. Kicserélik a területet érintő felsővezetéki hálózat oszlopait, átépítik a közvilágítást, perontetőt állítanak fel, átépítik az aluljáró vasbeton szerkezetét, szintén átépítik az útpályát, és kialakítanak két új buszmegállót szintbeni gyalogos átvezetéssel.

Azt nem tudni, hogy lesz-e itt lift. A korábbi tervekben annyi szerepelt, hogy az esztergomi vasútvonal villamosításához kapcsolódó fejlesztések részeként gyalogos aluljárót hoznak létre a Béke úton.

A közvetlen kapcsolat azért lesz hasznos, mert most nem állnak meg itt a villamosok, a Gyöngyösi utcától vagy az angyalföldi kocsiszínnél lévő megállótól kell fellépcsőzni az angyalföldi vasútállomásig.

A vasútfejlesztés részeként új, második vágányt építenek Angyalföld és Újpest, valamint az angyalföldi vasútállomáson is széles utasperonokat, lépcsőket alakítanak ki úgy, mint a vonal többi állomásán. Az újpesti megállót is átépítik.

A NIF Zrt. múlt héten közzétette az új esztergomi pályaudvar és a felújított állomásépület látványterveit, a hozzájuk kapcsolódó buszvégállomással együtt.

©
©

Az esztergomi vasútvonal fejlesztésének második ütemét végzik most. Az elsőben felújították és átépítették a pálya jelentős részét peronokkal, állomásokkal együtt, de a több tízmilliárdos végeredményt sok kritika érte, és az utasoknak az sem tetszett, hogy nem csökkent érdemben a menetidő, hiába újak a sínek. A vasúttársaság ígérete szerint a villamosítás után lehet majd gyorsabban eljutni Budapestről Esztergomba és vissza.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
MTI / hvg.hu Gazdaság

Végre indulhat az esztergomi vasútvonal villamosítása

Lezárták a közbeszerzési eljárást, több mint 33 milliárd forintért villamosítják a Budapest–Esztergom-vasútvonalat. Újabb állomásépületeket újítanak fel, valamint hozzányúlnak az Angyalföld és Újpest közötti szakaszhoz is.

9/11 huszadik évfordulójáig vonulna ki Afganisztánból az USA

9/11 huszadik évfordulójáig vonulna ki Afganisztánból az USA

Oltásban jól, Covid-halálozásban rosszul állunk a világban

Oltásban jól, Covid-halálozásban rosszul állunk a világban

Donald Tusk odamondott az illiberális válságkezelésnek

Donald Tusk odamondott az illiberális válságkezelésnek