Megcsapolta a gázvezetéket, otthon tankolt robbanásveszélyes módon egy autós
11 ezer köbméternyi földgázt használt el illegálisan.
11 ezer köbméternyi földgázt használt el illegálisan.
Az új erőforrás alacsonyabb üzemeltetési költéséggel, szerényebb szén-dioxid-kibocsátással és nagyobb nyomatékkal kecsegtet.
A csepeli Kossuth Lajos utcát le kellett zárni, mert még szivárog a gáz.
A jövőben ritkábban kell ellenőriztetni az autógáztartályokat egy kormányrendelet szerint.
Illegálisan és közveszélyesen szállított autógázt foglaltak le a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) munkatársai Budapesten - közölte Suller György Attila őrnagy, vám- és jövedéki szóvivő szombaton az MTI-vel.
A döhánytermékek jövedéki adója már decemberben emelkedik, az alkoholos termékek adótartalma januártól nő 15 százalékkal.
A jövedéki adó emelése miatt jövőre nagymértékben emelkedik a dohány, az alkohol és az autógáz ára. Az érintett ágazatok képviselői most arról győzködik a törvényhozókat, hogy a büdzsé a fogyasztás visszaesése miatt összességében többet veszít, mint amennyit nyer az adóemeléssel - írja a szombati Népszabadság.
A korábbi csökkenés után 2010-ben 6, tavaly pedig 8 százalékkal nőtt az autógáz forgalma - írta hétfői számában a Napi Gazdaság.
Jó esély van arra, hogy még idén eltörlik a parkolóházak gázüzemű autókra vonatkozó tiltását, „legalábbis a korszerűbb rendszerek esetében” – írja a szerdai Napi Gazdaság.
Tartja árelőnyét az autógáz (LPG) a benzinnel szemben, noha az elmúlt évben 700-ról 1000 dollárra emelkedett az LPG tonnánkénti beszerzési ára - írta pénteki számában a Világgazdaság.
Az autógázzal működő autók parkolóházakba hajtását tiltó hazai rendelet megváltoztatását kezdeményezi a Prímagáz. Szerintük a szabályozás elavult, a gázüzemű autók kisebb robbanásveszélyt jelentenek a benzineseknél. Az utóbbi időszakban ugrásszerűen megemelkedett a hazai érdeklődés az autók gázüzeművé alakítására, az LPG-t árusító kutak forgalma pedig az év eleje óta 10 százalékkal nőtt. A következő tíz évben, az elektromos és hibridhajtású járművek térhódításáig hazánkban is a folyékony gáz lesz a benzinüzemű motorok legelterjedtebb alternatívája. Ám az átalakítás nem olcsó, és az autó szervizciklusa csökken.
Gázüzemű autók mindennaposak Spanyolországban, Olaszországban és Németországban, de a magyar utakon is számos gyári, illetve utólag átalakított LPG-autó fut. Nem minden autót lehet azonban átalakítani: írásunkban közöljük azoknak a modelleknek a listáját, melyek a tapasztalatok alapján nem alkalmasak a gázüzemre való áttérésre. Ezeknél az autóknál előfordulhat, hogy az átállás a motor végét jelenti.