#kerettantervek

„Ha a NAT egyik fele jó, a másik meg totál problémás, akkor ez egy dilettáns tanterv”
 

„Ha a NAT egyik fele jó, a másik meg totál problémás, akkor ez egy dilettáns tanterv”

„Miért állít engem olyan helyzet elé egy oktatáspolitikai dokumentum, hogy én annak ne tudjak megfelelni?” – teszi fel a kérdést a Nemzeti alaptantervre utalva Pethőné Nagy Csilla középiskolai magyartanár, tankönyvszerző. Szerinte egy szaktanárnak választania kell: vagy a NAT modern pedagógiát leíró bevezetőjéhez tartja magát, vagy a tartalmat leíró másik feléhez. Az egyiket mindenképp el kell szabotálnia, mert együtt nem lehet megtanítani a kettőt. Tankönyveinek a jogait szerette volna megszerezni az Oktatási Hivatal, de ő nem járult hozzá azok NER-esítéséhez.



Új kerettantervek: mintha hátrafelé haladnánk
 

Új kerettantervek: mintha hátrafelé haladnánk

Mintha hátrafelé haladnánk – jellemezte a HVG-nek több pedagógus a minap nyilvánosságra hozott kerettanterveket, amelyek alapján néhány éven belül az ország összes általános iskolájában több időt töltenek majd a diákok erkölcstan-, mint biológia- vagy földrajzórákon.

HVG HVG

Kerettantervek: jön a kötelező tesi, erkölcstan és az
 

Kerettantervek: jön a kötelező tesi, erkölcstan és az "értékalapú" töri

Megjelent a kerettantervek kiadásáról szóló miniszteri rendelet tervezete, a kormany.hu oldalon közzétett dokumentumot október 25-ig lehet véleményezni. Az oktatási államtitkárság tájékoztatása szerint a kerettantervekbe foglalt tananyag az egyes tárgyak tanításához rendelkezésre álló óraszám mintegy 90 százalékát foglalja le, 10 százalékát pedig az iskolák szabadon töltik meg tartalommal.

MTI MTI